שוב אלימות נגד אנשי סגל רפואי. בית החולים איכילוב פרסם היום (שני) בעמוד הפייסבוק שלו את האיום שקיבל ד"ר רונן מס, מתמחה שנה רביעית במחלקה פנימית ב' בבית החולים, בעת שהיה בתורנות בליל שבת האחרון. "אחד מאיתנו לא יישאר חי בסוף", אמר המטופל לד"ר מס, שבחר להיחשף על מנת להזהיר ממה שעלול לקרות. 



"חלמתי להיות רופא כדי להציל אנשים, כדי לטפל בחולים ולתת להם את הטיפול המיטבי. לא דמיינתי בזמן לימודי הרפואה שאצטרך להתמודד עם איום ברצח, עם אלימות פיזית ומילולית של מטופלים ובני משפחותיהם, עם עלבונות אישיים ושיח שמתאים לעולם הפשע. זה מפחיד וזה בטח שלא נעים כי באירועים מסוג אלו, מי שנפגע אלו שאר החולים במחלקה כשבמקום לטפל בהם, אלו נאלצים להסתתר בחדר ולעמוד מול שוטר במקום מול גיליון רפואי, ולכן אני נחשף פה, בפנים גלויות שלי ואומר לכולכם: 'עד כאן'".



"את המשמרת הזו והאירוע האלים הזה לא אשכח אבל זה לא ימנע ממני להמשיך לתת טיפול מסור וחם לחולים שלי. בדיוק כמו שלמדתי וכפי שהכשירו אותי. אני מקווה, שכל מי שקורא את המילים האלו, יבין כי אין אנחנו מותשים מהחוויות הקשות האלו ולא מוכנים להמשיך להכיל אותם. הגענו למקצוע כדי לטפל ולא כדי לפחד על החיים שלנו אז תנו לנו לטפל בכם כי אנחנו רק רוצים דבר אחד – לעשות את עבודתנו נאמנה בלי פחד או חשש והיום שיהיה ברור לכולם: אנחנו מפחדים". 





מוקדם יותר אירעה תקרית אלימה בבית חולים אסף הרופא: מטופל בשנות ה-50 לחייו תקף אחות בקללות, איומים וזרק עליה מסך מחשב. צוותי הביטחון הגיעו במהירות למקום ועצרו אותו. החשוד נמצא כעת בחקירה במשטרה.  



ד"ר בני דוידזון, מנהל המרכז הרפואי אסף הרופא, הגיב: "הנהלת המרכז הרפואי תגלה אפס סובלנות כלפי איומים ואלימות נגד עובדיה. אני קורא מכאן לגורמי האכיפה והחוק  לפעול ביד קשה כלפי כל אלימות, באשר היא, לצוותים הרפואיים". 

"שוב חווינו אירוע אלימות כלפיי אחות במלר"ד באסף הרופא. אני רואה בחומרה רבה אלימות מכל סוג שהוא כלפיי צוות מטפל ומצפה מרשויות החוק למצות את הדין ולשמור על שלומם של האחיות והאחים", הדגישה תמי קנטי מנהלת הסיעוד באסף הרופא.