משרד התחבורה ועמותת "אור ירוק" מנתקות קשרים. שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע כי לא ישתתף בכנס של העמותה למלחמה בתאונות הדרכים שנערך היום (שלישי) ובמקום זאת ייקח חלק בכנס אחר. השר כץ הודיע כי אין בכוונתו לקיים בעתיד כל קשר עם ארגון אור ירוק, "בשל העובדה שהעמותה הפכה לגוף פוליטי לכל דבר שכל תפקידה לנגח את הממשלה ואת משרד התחבורה בפרט, תוך שימוש בנתונים שקריים והתעלמות מוחלטת מהעובדות, זאת, תוך שיתוף פעולה עם גורמים עסקיים בעלי עניין".



עוד נמסר מהשר, כי "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ימשיך לפעול ישירות ובאמצעות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לקידום הבטיחות, במאבק בתאונות הדרכים".



בכנס עצמו, פנה יו"ר העמותה ומייסדה, אבי נאור, לשר התחבורה וקרא לו להתפטר מתפקידו אם אינו יכול לקחת אחריות על המלחמה בקטל בדרכים. "כבוד השר, זו בריחה מאחריות תוך הפקרת הציבור לחזית מדממת. אם אין ביכולתך לקחת אחריות זו החזר סמכות זו לממשלה ודרוש שיפעלו בנושא זה. אדוני שר התחבורה והבטיחות בדרכים, לצערי, כתגובה לביקורתנו העניינית בכנסת, הסתפקת בתשובה הלא עניינית שאור ירוק היא גוף פוליטי שעוסק בדמגוגיה ומשתמש באופן ציני בנתונים  סטטיסטיים".

"אין גורם אחד אחרי לבטיחות בדרכים". אבי נאור. צילום: אורי לנץ, פלאש 90
"אין גורם אחד אחרי לבטיחות בדרכים". אבי נאור. צילום: אורי לנץ, פלאש 90


"במשך עשור הניבה המלחמה פירות וראינו הצלחה – מספר ההרוגים ירד בכחמישים אחוז", אמר נאור. "אך משהו השתבש בחמש השנים האחרונות. משנת 2012 אנו עדים למגמה רצופה של עלייה במספר ההרוגים בכבישים. בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים". 

"אז מה השתנה בשנים האחרונות?", שאל נאור וענה: "כאשר אנו בוחנים את שאר הפרמטרים אנו רואים את השבר הגדול בהשקעה של המדינה בבטיחות בדרכים. הכסף שהמדינה מעבירה קוצץ ביותר ממחצית הסכום מיעד של יותר מ-550 מיליון אל כ-250 מיליון. מעבר לכך ישנה בעיה שורשית יסודית ומהותית – אני טוען כי בפועל, במדינת ישראל אין כיום גורם אחד האחראי לבטיחות בדרכים הנושא באחריות כלפי הממשלה והציבור למאבק זה ותוצאותיו". 
"כבוד השר לביטחון פנים", פנה נאור לשר גלעד ארדן שנכח בכנס, "חיי אדם מוטלים על הכף. מדינת ישראל יכולה וצריכה להיות מהמובילות בעולם בבטיחות בדרכים. אני פונה לראש הממשלה ולשרים, שבו יחד, רכזו כל המאמצים והיכולות שלכם למטרה הנעלה של הצלת חיים. אין ערך נשגב מזה. אנו באור ירוק נמשיך להיאבק למען כל אדם שחי בישראל כדי שלא יצטרף ל-33 אלף ההרוגים ומשפחותיהם". 

"יש שתי אפשרויות - או שהממשלה תחליט שהשר צודק, אין לו את הכלים לקבל האחריות ותיתן לו את האחריות או שהוא יתפטר וייתן למישהו אחר לעשות את העבודה", סיכם נאור