כאן שביתה? "אם וכאשר יאושר חוק התקשורת המסוים הזה, באותו רגע ממש, אני, כמו לא מעט מחבריי, נכבה את המיקרופון, ונמצא דרך ראויה לא פחות לעדכון הציבור", כך אמר הבוקר (שלישי) עיתונאי גל"צ, רינו צרור, בפתח תוכניתו "מה בוער". הוא הוסיף :"תחזור למציע, ח"כ ביטן. ותגיד לו, אין דיל על חופש הביטוי". 



העיתונאי הוותיק הוסיף: "אתמול הציע ח"כ ביטן לסגור את תאגיד השידור הציבורי בתמורה לביטול חוק התקשורת החדש. לא פחות. בנוסף, הוא אמר כי הדיל הזה שווה לתקשורת החופשית. השווה של ביטן הוא לא השווה שלי".


 


רה"מ נתניהו (מימין) וח"כ ביטן (משמאל). ביקורת נוקבת על תפקודם. צילום: פלאש 90
רה"מ נתניהו (מימין) וח"כ ביטן (משמאל). ביקורת נוקבת על תפקודם. צילום: פלאש 90



צרור תקף בחריפות את גם את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע כוונתו של זה למנוע את הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש, בצעד שהביא להיווצרותו של משבר קואליציוני בינו לבין שר האוצר משה כחלון: "הוא עדיין רוצה לסגור כלי תקשורת כי העיתונאים שם לא מוצאים חן בעיניו, ולמרות ששר האוצר מתנגד לכך. ראש בראש".



כזכור, חוק התקשורת שמקדם נתניהו בעזרת שר התקשורת צחי הנגבי, צפוי, לפי הדיווחים, לכלול סעיפים המעניקים שליטה פוליטית משמעותית לממשלה ולשר התקשורת, כאשר אלו יוכלו למנות ישירות את גורמי הרגולציה שייפקחו על כל שוק התקשורת. עוד בטרם בכלל הוגש, החוק מעורר סערה פוליטית והתנגדות עזה, אם כי שר האוצר כחלון הודיע כי יתמוך בו. לעומת זאת, דווח כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הביע התנגדות לחלק מסעיפי החוק.



בהתייחס לכך, אמר ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, כי "חוק התקשורת שמקדם ראש הממשלה הוא עוד שלב בהסתה המתמשכת שלו נגד המוסדות הדמוקרטיים של המדינה. זהו חוק חשוך, פחדני, שלא עוזר לדבר, פרט לסיפוק הקיבעון של ביבי ביחס לתקשורת, שבה יש רק 'ביטן ושמאל'. שותפיו בממשלה יודעים את זה, אבל נכנעים לדיבוק המשונה שלו. על חשבון הדמוקרטיה, על חשבון עובדי רשות השידור והתאגיד, על חשבון כולנו"