כ-10 אלף חרדים הפגינו הערב (שלישי) בעצרת מחאה נגד הגיוס אותה ארגן הפלג הקיצוני החרדי בירושלים, המכונה הפלג הירושלמי, ברחוב מלכי ישראל בעיר. שיבושי תנועה קשים נרשמו במהלך הערב, עד לפיזור המפגינים ע"י המשטרה, כאשר בשלב מסוים לקראת סוף האירוע גלש הפיזור לעימות בין המפגינים למשטרה, שהצליחה להשיב את הסדר.



נציין כי במהלך הערב נשאו המפגינים שלטים בעלי אופי קשה ותקיף: "איווט ליברמן, את שיטת הק.ג.ב תשאיר ברוסיה", "המשתף פעולה עם גזרות הגיוס הוא קאפו חרדי". מנהיג הפלג הירושלמי הרב שמואל אוירבך, קרא להמשיך באותה מתכונת: "צריכים להתעורר ולעמוד על נפשנו, אוי לנו שצריכים לבאר את הצרה שקמו פריצי עמך לקרר, שהם ככל הגויים ממש, אלו הם דברים שהם עיקרי הדת, שעל זה מסרנו את נפשנו בכל דור ודור". זוהי הופעה פומבית ראשונה מול אוירבך מול חסידיו בסבב העימות הנוכחי שבין החרדים לצבא.




במשטרה לעומת זאת קראו למפגינים לשמור על הסדר ולא להיכנס איתם לעימותים, כדי למנוע מעצרים. במהלך הערב רחוב מלכי ישראל עד ברנדס ורחוב שרי ישראל נסגרו לתנועת כלי רכב. התנועה הופנתה לצירים חלופיים. 


במשטרה פנו היום אל גורמי ההנהגה החרדית על פלגיה השונים וביקשו לגלות אחריות ולפעול כדי למנוע כל כוונה להפרת הסדר ולשיבוש מרקם החיים התקין בירושלים. "משטרת ישראל מאפשרת את זכות המחאה בצד אחריותה לסדר הציבורי ולצמצום הפגיעה בשגרת החיים של תושבי ירושלים והבאים בשעריה" אמרו במשטרה.