מזהיר: ״מי שרוצה להנהיג את מחנה השלום, חייב לדעת כי סיכוייו להירצח גדולים מאוד. אם יפנים זאת, יעשה את הנדרש כדי להציל את ישראל מהמבוי הסתום בו היא נמצאת״, כך אמר הערב (שלישי)  ח"כ עמיר פרץ, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, בעת שהציג את תכניתו המדינית. לפי פרץ, שהציג את תכניתו לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני בכנס המועצה לשלום וביטחון, "האמת ידועה. כל ילד יכול לדקלם אותה: הפתרון מבוסס על שתי מדינות לשני עמים, על בסיס קווי 1967 עם שינויים קלים וחילופי שטחים שוויוניים, שיכללו את גושי ההתיישבות ומרבית המתיישבים בשטח מדינת ישראל״.



לדבריו, מנהיג הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוא פרטנר להסכם שלום בעתיד ולשיתוף פעולה ביטחוני בשגרה כבר עכשיו. כמו כן, הוסיף פרץ כי לדבריו דרושה תכנית מזרח תיכונית שתכלול שיתוף פעולה אזורי לשיקום ופיתוח האזור.



בנימין נתניהו. "דרכו תוביל למימוש תוכניתו של עזמי בשארה" צילום: פלאש 90
בנימין נתניהו. "דרכו תוביל למימוש תוכניתו של עזמי בשארה" צילום: פלאש 90



״בניגוד לדרכם של דוד בן-גוריון ושל יצחק רבין, ובניגוד לדרכי שלי, ישנה דרכו של נתניהו אשר תוביל למימוש תוכניתו של עזמי בשארה. כשנשאתי את אחלמה לאשה, ואמרתי מתחת לחופה את המילים 'אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני', לא חשבתי על עיסאוויה, צור באהר וגם לא על שועפאט ובית חנינה״, הסביר.



לגבי רצועת עזה מציע ח"כ פרץ לדבוק בנוסחה של ׳שיקום תמורת פירוז׳. לטענתו, "לישראל יש אינטרס וגם מחויבות מוסרית למנוע את ההתדרדרות לעבר משבר הומניטרי בעזה סביב תשתיות בסיסיות, אולם זה דורש גם התחייבות מארגון הטרור השולט ברצועה להפסקת אש מוחלטת״.







.