על פי גורמים בירושלים ניקרגואה היא המדינה שתודיע בשבוע הבא על חידוש היחסים עם ישראל. כזכור, הקשרים בין שתי המדינות נותקו בשנת 2010 בעקבות תקרית משט המרמרה. דברים אלה באים בעקבות הצהרתו של רה"מ, בנימין נתניהו, שאמר הערב (שלישי) בטקס אזכרה ממלכתי לנשיאים וראשי ממשלות שהלכו לעולמם, כי בקרוב תצא הודעה רשמית על חידוש מערכת היחסים עם מדינה מסוימת.



 "כיום אנו מתברכים ביחסי גומלין עם למעלה מ-160 מדינות והמספר הזה הולך וגדל. בשבוע הבא מדינה נוספת תודיע על כינון יחסים עם מדינת ישראל", אמר רה"מ, שהוסיף: "בשנה האחרונה ביקרתי בחמש יבשות, לא כולל דרום אמריקה, ובמעצמות המובילות בעולם, ארה"ב, רוסיה, סין. כמו כן, הגעתי במסגרת ביקוריי גם לבריטניה, אוסטרליה, מדינות אפריקה, מדינות מוסלמיות, אזרבייג'אן וקזחסטן".



רה"מ נתניהו. "קשה לי להסתגל ללכתו של שמעון פרס מאיתנו". צילום: אבשלום ששוני, יח"צ



במסגרת הטקס השנה הוקדש פרס נשיא המדינה להנצחת הנשיא לשעבר יצחק נבון ז"ל, ופרס ראש הממשלה הוקדש להנצחת ראש הממשלה לשעבר משה שרת ז"ל. נתניהו לא שכח לציין גם את את געגועיו לשמעון פרס ז"ל: "קשה לכם, בוודאי כמו שקשה לי, להסתגל להליכתו מאיתנו. משום שהחיוניות שלו, והעשייה שלו, והפעילות שלו, כל כך מאירה את חיינו במשך שנים כה ארוכות, שאני חושב שכשנבוא לטקס שמנציח את שמעון פרס אנחנו נידרש להרבה זמן".