שר הפנים, אריה דרעי, קרא הערב (שלישי) ליו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, להצטרף לממשלה. בציוץ בטוויטר כתב דרעי: "נפגשתי כעת עם יצחק הרצוג בבר המצווה של בנו של מנכ"ל משרדי, אריאל משעל. נוכח האתגרים העומדים בפני המדינה, הרצוג ומפלגתו צריכים להצטרף לממשלה". 



הרצוג ענה לדרעי בציוץ משלו: "בוא תצטרף לממשלה החלופית. זה המוצא הנכון לישראל". בתוך כך, הסתיימה הערב פגישתם של רה"מ נתניהו ושר האוצר כחלון בנושא התאגיד ללא תוצאות. השניים סיכמו כי ייפגשו בהמשך על מנת להמשיך ולדון בסוגיה. 




ייענה לקריאה? הרצוג. צילום: אבשלום ששוני
ייענה לקריאה? הרצוג. צילום: אבשלום ששוני



הערב התייחס שר הביטחון לשעבר משה יעלון למשבר הפוליטי סביב סוגיית התאגיד: "בניתוח רציונלי זו לא סיבה לצאת לבחירות. כל מי שמסתכל אומר שזה הזוי. כנראה יש סיבות עומק מוחבאות. אינני יודע מהן. יתכן שזה מצב פוליטי או לחצים כלשהם. סוגיית התאגיד זה סוגיה בפני עצמה, השאלה שנשאלת מי צריך לשלוט בתקשורת. האמירות שנאמרות תוך כדי העימות מסוכנות לדמוקרטיה".



לדברי יעלון, הליכוד עבר תהליך הקצנה: "כשהצטרפתי ב-2009 לליכוד, ישבנו בישיבת סיעה, שם נפגשים השרים וחברי הכנסת. שלטון החוק היה מובן מאליו. אחרי הבחירות האחרונות השתנה הליכוד, הוא עבר תהליך של הקצנה. עבר את הקו שהבית היהודי עבר מזמן. הקו של ערכים בסיסים בחברה הישראלי. לכן אני אומר, אני לא עזבתי את הליכוד, הליכוד עזב אותי". 

גם שרת המשפטים איילת שקד התייחסה למשבר, ואמרה כי היא מאמינה שהבחירות רחוקות וכי הממשלה היא יציבה וטובה ותאריך ימים. שקד דיברה היום בכנס של עמותת "אור ירוק" בוא אמרה כי לדעתה, "משבר התאגיד פתיר ולא סביר לגרור את המדינה לבחירות בגלל מחלוקת שהפערים סביבה לא גדולים". 

לדבריה, "כל השותפות בקואליציה לא מעוניינות ללכת לבחירות ולכן אני מאמינה שיפתרו את המשבר הזה. זה לא נושא ששווה בשבילו לגרור את המדינה לבחירות. בתהליכים הממשלתיים צריך ארבע שנים כדי לעבוד כמו שצריך גם בממשלה וגם בכנסת".