אברי גלעד והילה קורח ראיינו הבוקר (חמישי) בתוכנית הבוקר שלהם את מתן, הבחור הסובל מתסמונת דאון, שאתמול נהג אוטובוס סירב להעלות אותו לאחר ששכח את הרב-קו, זאת על אף שהנוסעים באוטובוס הציעו לשלם עליו. "אני מרגישה צורך לציין לטובה את כל האנשים באוטובוס", אמרה קורח. "הייתה שם התגייסות המונית. כל כך קל לשבת עם האזניות ולא לעשות שום דבר, לחכות שהסערה תחלוף ושהאוטובוס ימשיך לנסוע. אבל זה לא קרה במקרה הזה. אנשים, אתם טובים ממש, איזה כיף. מרחיב לב".



בסיום הראיון פנה מתן לאברי גלעד בבקשה מפתיעה. "אברי, אני וחברה שלי רוצים להתחתן, אתה יכול לעשות לנו את החתונה?". גלעד התרגש מהפנייה ודמעות אף נצפו בעיניו. "בוודאי, בשמחה. בהתנדבות ובכיף", ענה לו.





אתמול צולם האירוע בתחנה המרכזית בראשון לציון ועורר סערה ברשתות החברתיות. בסרטון נראה מתן יושב על המדרגות, בוכה ונאחז במעקה, זאת בזמן שהנהג סירב לאפשר לו לעלות ודרש ממנו: "תיסע באוטובוס הבא".



נוסעים שהמתינו מחו בפני הנהג ודרשו לסייע לו לעלות לאוטובוס, אך הנהג סירב בתוקף. "אני לא מעלה אותו" הוא אמר כשהוא עומד מעל מתן, שנראה חסר אונים. בדלת העלייה הקדמית לאוטובוס נוצרה מהומה, כאשר נוסעים דרשו בתוקף לאפשר לבחור לנסוע באוטובוס וכאמור הציעו לשלם במקומו. "מקומם לראות דבר כזה. לאן נעלמה החמלה?", היו בין התגובות החריפות לאירוע.



מ'אגד' נמסר אתמול כי הנהג הושעה ליומיים ונפתח בירור בנושא.