פעם משחק ההרכבה "לגו" היה מיועד לפעוטות ולילדים בלבד, אך מסתבר כי מבריחי הסמים מצאו להם שיטת הברחה חדשה ומתוחכמת. בודקי המכס בנתב"ג ויחידות הסמים של מכס נתב"ג נדהמו לגלות סם מסוג מריחואנה, במשקל של 1.5 ק"ג, בתוך השקיות, התמימות למראית עין, שהכילו חלקי "לגו". כיוון שעל גבי החבילות שהגיעו כמשלוח מחו"ל לישראל, נכתבה כתובת הנמען בירושלים העבירו חוקרי המכס את הפרטים לחוקרי ימ"ר ירושלים שפתחו בחקירה סמויה לאיתור המבריחים, בסופה אותר צעיר כבן 20 מירושלים שהגיע לקבל את החבילה ונעצר.



בחקירתו טען החשוד כי הוא אינו בעליו של המשלוח וכי תפקידו היה אמור היה להסתיים בהעברת המשלוח מנתב"ג לידי המזמין, מה שהיה אמור לזכות אותו בתגמול בשווי של אלפי שקלים. עם סיום החקירה הראשונית הוא הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו, כשבמקביל חקירת המשטרה בנושא נמשכת.



המשטרה: "פועלים בכל המישורים כדי למנוע הברחות סמים"


מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פועלת בכל המישורים במטרה למנוע ולסכל הגעה של חומרים החשודים כסמים מסוכנים לירושלים ולכל חלקי הארץ. במסגרת זו מתבצעת כל העת פעילות גלויה וסמויה, בשיתוף כלל גופי האכיפה, שמונעים ייבוא של סמים לארץ, אשר מגיעים לרב גם לידיהם של בני נוער".



יש לציין כי מדובר במקרה השני במהלך השבועיים האחרונים שבו נחשפו סמים כשהם מוסלקים בתוך צעצועי ילדים. לפני כשבוע וחצי פשטו בלשי המודיעין של משטרת פתח תקווה על דירה ברחוב אנסקי בעיר, ואיתרו במקום בני זוג, שלפי החשד, הבריחו לארץ סמים בתוך אריזות של מכוניות צעצוע עם שלט. כמו בכספת בדירתם נתפס סכום של 650 אלף ש"ח, שלפי הערכת המשטרה קשור לסחר בסמים.