תיעוד חדש שצץ ברשתות החברתיות מציג את רגע הפיצוץ שאירע היום (שני) בקרון הרכבת בתחנת המכון הטכנולוגי בסנט פטרבורג, בו נהרגו 11 בני אדם, ונפצעו כ-50 אחרים. בסרטון, שצולם ממספר זוויות, מופיעים עוברים ושבים בתחנה, כשבשלב מסוים נראה הפיצוץ שגורם להמולה גדולה במקום ולעשן רב שממלא את החלל.  


רגע הפיצוץ של הפיגוע ברוסיה

הפיצוץ התרחש בסביבות השעה 14:40, שעון רוסיה, תוך כדי נסיעתה של הרכבת בין שתי תחנות, כשכפי הנראה, מדובר במטען שהוכנס לתוך מזוודה שהושארה במקום. בהמשך איתרו כוחות הביטחון הרוסים מטען מאולתר נוסף, שלא התפוצץ, ליד כיכר בסטניה שבעיר ודאגו לנטרל אותו. הנשיא, ולדימיר פוטין, שנפגש במהלך התקרית עם נשיא בלארוס, ביקר בתחנת הרכבת של העיר, שבה הוכרז על שלושה ימי אבל.



בתוך כך, הרשויות הרוסיות זיהו צעיר מדרום מזרח אסיה כחשוד במעורבות בפיגוע, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. פרסום זה מצטרף לדמות נוספת שנקלטה בעדשות מצלמות האבטחה במקום, והופצה מוקדם יותר היום, כשעל פי הדיווחים, אותו אדם השאיר מזוודה מלאה בחומרי נפץ בתחנת הרכבת, שהביאה, כאמור, לפגיעה בעשרות אנשים.



תמונתו של החשוד בהנחת מזוודת נפץ בתחנה.
תמונתו של החשוד בהנחת מזוודת נפץ בתחנה.



משרד החוץ הישראלי דיווח כי עובדי הקונסוליה הישראלית במדינה לא נפגעו באירוע. עם זאת, הקונסול הכללי הישראלי, מיכאל לוטם, פנה לרשויות סנט פטרסבורג על מנת לקבל מידע לגבי שלומם של אזרחים ישראלים נוספים הנמצאים במדינה.