מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי אלדד קובלנץ הוקלט בשיחה סגורה עם עובדי החינוכית כשהוא תוקף מתווה הפשרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון ומתנצל בפני העובדים, כך דווח היום (שלישי) בחדשות 2. "כל החקיקה הזאת באמת הדבר הכי עצוב בה הוא שהנפגעים העיקריים ממנה הם העובדים. גם אתם, גם עובדי רשות השידור, וגן עובדי התאגיד. זה לא מוסרי, יכול להיות שזה אפילו לא חוקי. אני באמת עושה כל מה שאני יכול", אמר קובלנץ בהקלטה. לדברי קובלנץ, גורמים פוליטיים אינם רוצים בו: "האנשים שכותבים את חוק התאגיד לא בקשר איתי. מבחינתם גם אני לא צריך להיות שם. אף אחד לא מתייעץ איתנו... הם לא מדברים איתי, בלי קשר לתאגיד. אין שום קשר איתי מבחינת המחוקק, נתק מוחלט".



קובלנץ הבהיר בשיחה עם העובדים כי נתקל בחוסר שיתוף פעולה עם "הגשתי באזור העשר בקשות להיפגש איתם כדי לדון בחקיקה הזאת, כולל לטפל בעניין החינוכית, והם מסרבים להיפגש איתי. כל הניסיונות שלנו לנהל שיח עם המחוקק על שרטון".



מנכ"ל התאגיד לראשונה לקח אחריות על הליקויים שהיו בקליטת עובדים: "אני רוצה שעובדי החינוכית ייקלטו בתאגיד כמו שעובדי הרשות נקלטו. על התאגיד הוטל בתקופה מאוד קצרה לייצר הליך גיוס שלא היה ממש מושלם. היו בו תקלות, היו מקרים שלא חזרו בתשובות לאנשים, לא רק לעובדי החינוכית, לעוד עובדים".



הפשרה והביקורת


כזכור, אחרי חודשים של אי־ודאות ושבועות של מתח שהלך וגאה, בשבוע שעבר הושגה פשרה כאשר הוחלט שתאגיד השידור הציבורי לא ייסגר, הבחירות לא יוקדמו, וגם חלק ניכר מעובדי רשות השידור לא יאבדו את מקום עבודתם. לפי "נוסחת הקסם" שמצאו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, התאגיד יפתח את שידוריו באיחור של שבועות אחדים ולא יאוחר מסוף מאי. הוא יהיה סוג של יצור דו־ראשי: יוקם תאגיד חדשות, דוגמת חברת חדשות, שיתבסס על אנשי רשות השידור, ואילו אנשי התאגיד "כאן" שכבר גויסו, ולא יפוטרו בגלל המבנה החדש, ישדרו תוכניות שאינן חדשות ואקטואליה.



תאגיד השידור הציבורי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
תאגיד השידור הציבורי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בפשרה, שגיבשו מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בליווי השרים יריב לוין וצחי הנגבי, והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הוסכם כי תאגיד החדשות החדש יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד "כאן". משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות השידור שלא ימשיכו בתאגיד החדשות החדש וכן לעובדי התאגיד שלא ישולבו בו. במסגרת פשרה זו יישמרו מסגרות התקציב. עוד נקבע כי חוק הפיקוח על התקשורת יוקפא ולא יקודם בשלב זה. לפי הערכות, רוב עובדי התאגיד, המונים כמה מאות, יפוטרו עוד לפני שיתחילו השידורים, בחודש מאי. בעקבות הפשרה יצאו עובדי התאגיד לרחובות ומחו נגד המתווה.