העיתונאי איתי אנגל, האיש שמגיע למקומות המסוכנים בעולם ומכיר את סוריה מקרוב, סיפר היום (שלישי) לאריה אלדד ובן כספית בתכניתם ב-103FM כי הוא מתקשה להאמין שהזעזוע שיצרה המתקפה הכימית שאירעה היום באידליב, יימשך לאורך זמן: "היום הספציפי הזה לא יעבור בשקט אבל המינון שיקדישו לו הוא מאד מוגבל. קשה ואז עוברים הלאה".



"לפני שלושה חודשים הוחרבה העיר הכי גדולה בסוריה חלב וגם זה עבר בשקט יחסי. לאנשים נמאס מידיעות כאלה ולא כי העסק הסתדר בסוף. בסוריה הממדים כל כך מטורפים. ההערכה כי יש חצי מיליון הרוגים, אלה ממש אחוזים גדולים. סוריה התחילה עם 23 מיליון בני אדם וכרגע חיים בה מתחת ל- 17 מיליון. זה זעזוע שאחר כך נעלם", הסביר העיתונאי.



ההפצצה הכימית בסוריה. "זעזוע שייעלם". צילום: רויטרס
ההפצצה הכימית בסוריה. "זעזוע שייעלם". צילום: רויטרס



מלבד זאת, אנגל סיפר גם על הזוועות מהאירוע שאליהן נחשף: "ראיתי תמונות איומות ונוראיות. רואים בעיקר ילדים. חלק מכוסים בשמיכה, אלו שכבר מתו. חלק אחר קצף יוצא מפיהם, מדובר בילדים קטנים מאד שמתקשים לנשום".



לדבריו, הוא אף פגש בעבר אדם שסיפר לו שהוא חווה מתקפה כימית כמו זו שהתרחשה היום על בשרו: "פגשתי מישהו שאמר לי שהוא ניצל, אבל אני חייב להגיד שבסוריה נורא קשה להאמין לאנשים. כל שיחה היא קידום עניין פוליטי".



 


ואולם, הוא מאמין שמתקפות כאלה קרו יותר מפעם אחת: "היו כמה ניסיונות ברורים. ארה"ב אמרה שאם יהיה נשק כימי היא תיכנס למערכה, אבל כשהיה שימוש בנשק כימי אף אחד לא נכנס למערכה".

עריכת תוכן 103FM: מיכל גור