שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, שהצהיר לאחרונה על כוונתו להתמודד על ראשות הממשלה מטעם רשימה עצמאית, ביקר את התנהלות רה"מ ומפלגתו לשעבר בתכניתם של נסים משעל וספי עובדיה ב-103FM: "אין ספק שיש חוסר מנהיגות כרגע, מפלגת הליכוד הפכה מתנועה לאומית לתנועה לאומנית". יעלון אף עקץ את נתניהו שאמר כי לא יתפטר גם במקרה שבו יוגש נגדו כתב אישום:  "בתרבות פוליטית תקינה אנשים מתפטרים גם לפני שמגיעים לכתב אישום". כמו כן, הוא לא פסל שיתוף פעולה עם יש עתיד והעבודה במסגרת קואליציונית: "אפשר למצוא שפה משותפת איתם".



 


"מישהו דאג לחסן את נתניהו בעבר והעביר חוק שרה"מ יכול להמשיך לכהן גם אחרי הגשת כתב אישום. אני חושב שהשאלה היא קודם כל ציבורית ולא משפטית. לצערי, מדינת ישראל מושחתת", אמר שר הביטחון לשעבר, וביקר גם את התנהלותו של האיש שהראה לו את הדרך החוצה מהליכוד: "יש כאן פוליטיקה הישרדותית שמובילה אותנו לעברי פי פחת. כשאתה שומע חבר קואליציה שמדבר באופן גזעני ואף אחד לא יוצא נגדו אז יש כאן חציית קווים של רה"מ גם כיושב ראש הקואליציה וגם כמי שעומד בראש הליכוד". לדבריו, "נתניהו היה צריך לדפוק על השולחן אבל הוא עסוק בהישרדות פוליטית. המסקנות מהתנהלותו היא פגיעה בתשתית הערכית הבסיסית של מה שאמורה להיות ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

לפיד (מימין) ויעלון (משמאל). שר הביטחון לשעבר לא פוסל שיתוף פעולה במסגרת קואליציה. צילום: פלאש 90
לפיד (מימין) ויעלון (משמאל). שר הביטחון לשעבר לא פוסל שיתוף פעולה במסגרת קואליציה. צילום: פלאש 90


הרמטכ"ל לשעבר הוסיף כי במפלגתו הקודמת הראו לו את הדרך החוצה: "לא אני עזבתי את הליכוד, הוא עזב אותי. בעבר נושא החוק היה מובן מאליו כי ישבו אנשים כמו בגין ואחרים, שהיום נחשבים לשמאלנים. נתניהו הראה לי את הדלת לנוכח מאבקים שניהלתי מולו וגם לא מולו. בנושא שלטון החוק למשל, ההתנפלות על בג"ץ ועל התקשורת, על כל אלו היו לי עימותים עם רה"מ. הבנתי בשלב מסוים שרוצים להחליף אותי ולכן הודעתי על התפטרותי. כלומר, הקדמתי תרופה למכה". 

יעלון אמר גם כי הוא לא פוסל שיתוף פעולה במסגרת קואליציונית עם מפלגתו של יאיר לפיד והעבודה: "אפשר למצוא שפה משותפת עם גורמים בעבודה וביש עתיד. הוויכוח בין ימין ושמאל בישראל הפך להיות ויכוח סביב הסכסוך הישראלי פלסטיני ואני שומע גורמים בעבודה שמבינים שהסכם הוא בעייתי כרגע, ולכן יש על מה לדבר איתם. מלבד זאת, מאז שהתפטרתי גיליתי שגם בציבור הדתי לאומי, שרובו שפוי ולא קיצוני והייצוג שלו בכנסת לא באמת מייצג אותו, יש חוסר שביעות רצון מאיך שהליכוד נראה".

"בפעם הקודמת אנחנו חשפנו את השימוש בגז בסוריה"


מדבריו של יעלון עולה גם כי למרות הסקרים הלא מחמיאים הוא עדיין מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה: "הקמתי עמותה ואני מתכונן לזה. הסקרים לא מחמיאים? כרגע הסקרים לא משנים. כשאופיע על המגרש עם רשימה ועם כוח אז יהיה אפשר למדוד את כוחה של הרשימה הזו בסקרים ואז אפשר יהיה לדון בבניית קואליציה. כעת, אני עושה חוגי בית רבים ומגיע לקהלים רבים. המטרה היא להחזיר את מדינת ישראל אל הדרך הנכונה, כי סטינו מהדרך. אני בהחלט שואף למקום הכי גבוה ולהוביל את המדינה".

בתוך כך, יום לאחר ההתקפה הכימית באידליב שבסוריה, התייחס מי שהיה גם רמטכ"ל בעברו לרמת המעורבות של ישראל במלחמת האזרחים בסוריה: "אני חושב שהמדיניות שנקטנו עד עכשיו היא נכונה. מצד אחד אנו לא מתערבים בנוגע לעתידה של סוריה, מצד שני יש לנו קווים אדומים שכשחוצים אותם אנחנו מוציאים את הנבוט. בין לא לעשות כלום לבין להתערב צבאית יש דברים שאפשר לעשות, בוודאי להשמיע קול מבחינה מוסרית שזה בלתי קביל". 

לטענתו, "בפעם הקודמת, ב-2013, כשהעולם שתק לנוכח הפעלת גז הסארין, ישראל הייתה זו שחשפה את השימוש בגז. כתוצאה מכך האמריקאים חשפו את הקו האדום שלהם, למרות שבהמשך הם עשו סיבוב פרסה לצערי. אני מצפה שארה"ב תהיה השוטר של העולם. יש לזה חשיבות עצומה. לנו יש ערוצים פתוחים מולם ולכן אני לא מציע שישראל תקפוץ בראש ותהיה מעורבת במלחמה הזו. יש ממשל שאפשר לדבר איתו ולנסות לשכנע אותו, להבהיר מי הטובים והרעים בעניין".

סטטיק. "מוכשר מאוד". צילום: אור גפן
סטטיק. "מוכשר מאוד". צילום: אור גפן



לאחרונה התברר כי ליעלון יש קשר משפחתי, שהפתיע רבים, לזמר סטטיק. על כך אמר: "קוראים לו לירז ולא סטטיק והוא מאוד מוכשר. אמו ורעייתי הן בנות דודות. אני מחובר מאוד למוזיקה שהוא עושה דרך הצעירים והמשפחה, שדרכם אני מכיר את השירים. עם זאת, עוד לא סיכמנו אם הוא ישיר את ג'ינגל הבחירות שלנו. חוץ מזה, אני נמשך גם למוזיקה מזרחית, אחרי הכל אני נשוי למרוקאית".