בעוד העולם עדיין מזועזע התקיפה הכימית בסוריה ומהתמונות המזעזעות שהגיעו משם, המזרחן ד"ר גיא בכור התראיין הבוקר (רביעי) בתכנית של משעל ועובדיה ב- FM103 על האירוע: "ישראל לא צריכה לשתוק. אנחנו לא יכולים שלא להתעלם מהעוול המוסרי. הצביעות פה בוודאי חוגגת מסביב אבל צריך לזכור ששני הצדדים אויבים שלנו. גם הסונים וגם השיעים' אחרי שהם יגמרו אחד עם השני הם יפנו אלינו. אין לנו עניין להיכנס לכאן ולהסתבך".
 

כשנשאל ד"ר בכור אם ישראל צריכה לעשות מעשה, ענה: "אנחנו לא מסוגלים. בניגוד לשקרים שסיפרו פה עשרות שנים שהסכסוך שלנו הוא האימא של כל הסכסוכים במזרח התיכון. אנחנו מדינה קטנה ושולית. הסיפור שלנו מינורי לעומת 1,300 שנה של מלחמה בין סונים ושיעים. מה כבר אנחנו יכולים לעשות? שמעתי אתמול איזה שר שאמר שאנחנו צריכים להתערב כדי להפסיק את זה. נו באמת, רוסיה לא יכולה ואיפה האירופים שאכפת להם מכל דבר?".


בודק את השטח. אסד. צילום: רויטרס
בודק את השטח. אסד. צילום: רויטרס



 
על תגובת ארה"ב למתקפה הכימית אמר בכור: "טראמפ לא עושה שום דבר מפני שהוא מבין את המשמעויות, זו מלחמה עולמית תוך דקה. בשאר אל-אסד יודע את זה ולכן הוא ימשיך לפזר נשק כימי. מה שקרה אתמול זה ניסוי. הוא בדק את הלך הרוח. הוציא את האצבע לבדוק לאן נושבת הרוח. היה ומישהו יגיב באופן מעשי הוא יפסיק. אם לא יגיבו הוא ימשיך, לכן גם אף אחד לא יגיב. טראמפ לא הבטיח כלום. לא מעניין אותו מזרח התיכון. מבחינתו ערבים הורגים ערבים. 'מה אכפת לי' הוא אומר, מצידו שערבים יהרגו אחד את השני אלף שנה. זה לא אובמה שגם הוא לא התערב אבל הייתי לו איזה יומרה מוסרית. מה שמעניין את טראמפ במזרח תיכון, זה שני דברים. אחד, חיסול דעא"ש. דבר שני זה ביטחון ישראל". 
 
כנשאל אם ישראל צריכה להתחיל לחשוש, השיב ד"ר בכור: "כאשר האדונים אובמה וקרי התנפחו על כך שהם פירקו את הנשק הכימי של בשאר אל- אסד. אני התראיינתי אצל ניסים משעל ואמרתי לו שזה בלוף. אסד ישמור את זה לרגע הנכון והרגע הנכון הוא עכשיו. האם זה מאיים עלינו? כן! אני התנגדתי לאיסוף של מסכות האב"כ. גם פה בישראל נפנפו בכך ואמרו שהנה הנשק הכימי נאסף". 
 
עריכת תוכן 103 FM: מיכל גור