כשבמרכז היום של עמותת מלב"ב (מטפלים בחולי אלצהיימר ובקשישים בקהילה) בבית שמש, שאלו את ליביה כיצד תרצה לחגוג את יום ההולדת ה-100 שלה שחל השבוע, היא ידעה מיד לומר שתרצה לבקר בבית יולדות, לראות במו עיניה, שכבר ראו כל כך הרבה, דווקא את הילדים שנולדים היום, מאה שנים אחרי שהיא עצמה באה לעולם. אנשי העמותה מילאו את בקשתה וביחד עם אנשי המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים ארגנו ביקור שלה במחלקת היולדות בבית החולים.

ליביה שכטר נולדה ב-1917 בעיירה טאבקו במה שהיתה אז צ'כוסלובקיה, חיה דרך שתי מלחמות העולם, ניצלה ממחנות ריכוז ועבודה ושרדה את השואה. ב-1947 היא הגיעה לארה"ב, שם התנדבה לספר את סיפורה במרכז ויזנטל בלוס אנג'לס ובמוזיאון ארצות הברית לזכר השואה בוושינגטון הבירה. רק בשנת 2010 ליביה עלתה ארצה ומאז היא משתתפת קבועה במרכז היום של מלב"ב בבית שמש, עיר מגוריה. שושנה ליכטמן, מנהלת מרכז יום מלב"ב בבית שמש אומרת: "כשאהיה בת מאה, הלוואי שיהיה לי את הכח וההומור שלה". לליביה שתי בנות, 11 נכדים, 55 נינים ושני בני נינים.

 "בקשת יום ההולדת של ליביה היתה פשוטה - לברך ילד אשר נולד מאה שנים אחריה" מספרים במלב"ב, "בהתחלה היא היתה מעט נבוכה מההתרגשות סביבה, אבל כשנתנו לה להחזיק את התינוקות, זוג תאומים, היא מאוד התרגשה בעצמה. עדיין, כששאלנו אותה איך היא מרגישה היא ענתה: 'אני לא מבינה מה הסיפור, אני כבר בת מאה החזקתי כבר המון תינוקות. ביום הולדת 101 אני רוצה להחזיק שלישייה".