ההאקר בן ה-19 מאשקלון, שנעצר בחשד כי התקשר למאות מוסדות יהודיים ברחבי העולם באיומי סרק על פצצות, קושר את עצמו לכל האירועים, כך נודע היום (חמישי) ל"מעריב אונליין". במשטרה גילו כי מדובר באלפי שיחות איום שהוא ניהל, כאשר על פי החשד הוא פעל בצורה מתוכננת ומושכלת ברשת הרגילה והאפלה (הדרק נט).



בנוסף, החקירה מסתעפת וזאת לנוכח חומרים שנמצאו במחשב של הצעיר כאשר החשד כיום הוא שמדובר בנער שהינו סוחר ממולח ש"ניצל" את הרשת כדי לסחור בשירותים לרבות מכירת דרכונים מזויפים, תעודות זהות מזויפות רישיונות נהיגה מזויפים, במסמכים ובסמים. תמורת השירותים הללו נמצא על ידי החוקרים כי בחשבונות הביטקוין (מטבע ממוחשב) של הצעיר  נמצא כסף בסכום של מיליוני שקלים. 



השבוע התייחס אביו של ההאקר למעשיו של בנו. "לכל היהודים בארצות הברית אני רוצה למסור מסר חד משמעי שאנחנו מאוד מאוד מתנצלים, מעומק ליבנו", אמר האב, שנעצר גם הוא בפרשה. הוא טען כי לא ידע על מעשי בנו. "גם כשהוא רצה את האנטנה "לא חשדתי, ממש לא", אמר האב לחדשות ערוץ 2. 


אביו של ההאקר: "מתנצלים מעומק לבנו, אנחנו יהודים טובים"

האב קורא ליהודים ברחבי העולם,  שמעשיו לכאורה של בנו מעוררים אצלהם סערה גדולה, להבין את מצב בנו, והביע צער על המקרים: "לכל היהודים בארה"ב אני רוצה למסור מסר חד משמעי: אנחנו מאוד מתנצלים מעומק ליבנו. אנחנו יהודים טובים, אנחנו לא שונאים אתכם. לא היתה פה שנאה. המניע שלו הוא אך ורק המחלה"
 
 אחרי ששהה במעצר, האב טוען כי בנו סובל מאוטיזם קשה. "העולם חייב להבין - הילד הזה הוא שונה, הוא ייחודי", הסביר. "הוא ייחודי בכל הממדים שאנשים ראו". האב ציין כי הוא עצמו סבל בעברו מבעיות רפואיות, וכי גם בנו מתמודד עם בעיה רפואית. "הייתי חשוף לאלפי כימיקלים הרסניים מאוד", אמר. "עברתי שלושה ניתוחים להסרת גידולים. גם לבן שלי יש גידול".


"המניע שלו הוא לא שנאה, אלא מחלה", חזר והדגיש האב. "ראינו את האירועים האלה בחדשות. אמרתי לבני 'תראה, אתה יודע מה יכול לקרות', והוא לא ענה לי. אני אוהב אותו, הלב שלו ושלי זה אותו לב". 

ביום חמישי שעבר בית המשפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של הצעיר החשוד, שאף חשוד כי ניסה לחטוף נשק משוטרת. אביו של הצעיר, שנעצר אף הוא, שוחרר בתנאים מגבילים ובהתאם עמדת המשטרה. 

במהלך הדיון שאלה עורכת דינו של החשוד, שירה ניר, את נציג המשטרה כיצד הם מתמודדים עם חשוד שהוא אוטיסט ויש לו גידול בראש. תשובתו היתה שמכל המסמכים הרפואיים שבידיהם "אין לנו שום אינדיקציה שהוא אמנם אוטיסט, חוץ מגוש לא סרטני שיש לו". לדבריו, מדובר באופן כללי בילד עם רמה קוגניטיבית גבוהה מאוד ולאורך כל החקירה אין שום אינדיקציה שהוא אוטיסט.

לאחר מכן האשימה הסנגורית כי נגד החשוד נעשה שימוש באלימות, וטענה כי הוא נרדם על ספסל בחצר והדרך להעיר אותו היתה לשבת עליו. לאחר נכן הוא נגרר עם הידיים ונפל על הרצפה ונפצע בפנים בעקבות זאת. עוד טענה עו"ד ניר כי "השקו אותו כמו כלב והוא היה רטוב  עד עצמותיו".
 
על כך אמר נציג החברה: "חברתי יכולה להמשיך לעשות הצגות באוחם בית המשפט. אני לא יודע מאיפה היא מביאה את הדברים האלה. לא היה שום שימוש בכוח. החשוד פשוט עשה הצגות כמו שהוא עושה לאורך כל מעצרו, הפיל את ראשו, עד שנפל למטה ונחבל.