המשטרה השלימה את היערכותה לקראת פסח, ימי חול המועד והחג השני של פסח, שבמהלכם צפויים אנשים רבים לפקוד את הפארקים, האתרים הקדושים ומתחמי הבילוי השונים. במסגרת זו הוחלט להעלות את רמת הכוננות המבצעית, כאשר אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול יתפרסו לאורך ימי החג במוקדי בכל האזורים שבהם יצטברו ריכוזי הקהל, זאת כדי לתת מענה בטחוני לכל תרחיש ולהגביר את תחושת הביטחון של הציבור.



במקביל, המשטרה תבצע פעילות מוגברת כנגד שוהים בלתי חוקיים (שב"חים), בדגש על אכיפה ממוקדת כנגד מסייעים, מלינים ומעסיקי שב"חים, תוך אכיפה מוגברת לאורך קו התפר.



כבכל שנה, אגף התנועה של המשטרה יפעל באופן מוגבר לאורך כל ימי החג, הן בטיפול בעומס התנועה ובהזרמתה בצירים הראשיים בערבי החג ובמהלך ימי חול המועד, והן באכיפה ממוקדת כנגד בריונות בכביש ביצוע עבירות מסכנות חיים ונהיגה תחת השפעת אלכוהול.



שמורות הטבע והגנים הלאומיים ייפתחו כרגיל


 שמורות הטבע והגנים הלאומיים ייפתחו לציבור הרחב במהלך החג ובחול המועד, זאת לאחר שוועד העובדים של רשות שמורות הטבע והגנים איים לשבות בתקופה זו וחזר בו. הדיון בנושא התקיים אתמול (חמישי) בבית הדין לעבודה בירושלים בעקבות פנייתה של הנהלת רשות הטבע והגנים להוציא צו מניעה לשביתה המתוכננת של עובדי הרשות. בסופו של דבר החליטה השופטת שרה שדיאור לשלוח את את שני הצדדים להתייעצות, שלאחריה הכריז ועד העובדים להסיר את איום השביתה. 



מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, אמר בתגובה לכך כי הוא "מברך על ההחלטה ומזמין את כל הציבור להגיע לשמורות הטבע וליהנות משלל הפעילויות במהלך ימי החג".