עם ישראל יוצא בהמוניו לחו"ל. מחירי טיסות ונופשים הזולים יותר בחלק מהיעדים מעבר לים, על רקע מדיניות "השמיים הפתוחים", לעומת חבילות נופש באילת ובמקומות נוספים בארץ, גרמו ככל הנראה להמונים להעדיף את הנופש והטיול בחו"ל במהלך פסח. ברשות שדות התעופה ציינו שבמהלך פסח יעברו בנתב"ג כ-1.6 מיליון נוסעים בכ-10 אלפים טיסות – זינוק של 18% לעומת אשתקד.

היום הוא העמוס ביותר בנתב"ג ובמהלכו עוברים בשדה כ-80 אלף נוסעים בכ-500 טיסות יוצאות ונכנסות. רשות שדות התעופה תגברה את העובדים בכל המחלקות לקראת עומס הנוסעים חסר התקדים בנתב"ג. בנוסף, גם נוספו עמדות טכנולוגיות לשימוש עצמי של הנוסעים, הן בהוצאת כרטיסי הטיסה במכונות האוטומטיות והן בביקורת הגבולות.

גם שטחי החנייה בנתב"ג הוגדלו לקראת החג ונוספו כאלף מקומות חנייה. עם זאת, לנוכח העומס הגדול של נוסעים, ברשות שדות התעופה המליצו להתעדכן מראש באפליקציה אודות הטיסות ומקומות חנייה פנויים ולבצע עוד לפני ההגעה לנתב"ג את הצ'ק-אין.

בתוך כך, גם בתנועת התיירים לישראל חל גידול משמעותי. משרד התיירות פרסם את סיכום נתוני חודש מרץ, מהם עולה שבמהלכו היו כ-256 אלף כניסות של תיירים לארץ – זינוק של 17% לעומת החודש המקביל אשתקד ועלייה של כ-19% לעומת מרץ 2015. עוד עולה מהנתונים, כי בחודש מרץ נכנסו לישראל 12 אלף מבקרי יום, לעומת 19 אלף אשתקד – ירידה של 36% לעומת אשתקד. הנתון ממחיש את הגידול בשהותם של תיירים בארץ ליותר מיום אחד.

מסיכום נתוני ינואר-מרץ עולה, כי נרשם גידול חד של 24% בהיקף התיירות לישראל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ומספרם הסתכם ב-739 אלף..

דרך האוויר נרשמו בינואר-מרץ 655 אלף תיירים, עלייה של כ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ושל 23% לעומת אותה תקופה בשנת 2015.

הגידול החד במספר הטיסות והוזלתן מביא גם לגידול החד במספר התיירים. זאת, למרות שישראל נחשבת כמדינה יקרה יחסית לתיירים, לנוכח המחירים הגבוהים של שירותי המלונאות והמחיה בארץ.