ארגון המדינה האיסלאמית דאעש נטל אחריות על ירי הרקטה הבוקר (שני) לעבר שטח המועצה האזורית אשכול. היא פגעה בחממה לגידול עגבניות. "היה פיצוץ אדיר וכל הבית רעד. היה לי ברור שנפל טיל קרוב אלינו", כך סיפר לחדשות 10 ערב חג הפסח, חיים כהן, בעל החממה שנפגעה. "היינו בבית, נערכנו לסדר פסח ופתאום הייתה אזעקה" סיפר כהן, שמגדל במקום עגבניות שרי עם בנו, יואב. "נכנסנו כולם לממ"ד", סיפר עוד. 

כהן התייחס גם לתוצאות הנפילה בשטח החממה שלו: "נגרם נזק גדול מאוד לחממה", טען. "ניילונים נקרעו, ברזלים נשברו והגידולים ניזוקו. הנזק כבד מאוד, אבל המזל הגדול שאף אחד לא נפגע. עם נזקים אפשר להתמודד, העיקר שאין פגיעות בגוף ובנפש״.

באירוע לא היו נפגעים בנפש. כוחות צה"ל ביצעו סריקות במרחב.  קודם לכן נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, בין היתר נשמעה האזעקה נשמעה ביישובים אבשלום, בני נצרים, דקל, יבול, יתד, נווה, פרי גן, שדי אברהם, שלומית ותלמי יוסף. 



בחודש שעבר התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לפני כן נשמעה התרעת "צבע אדום"תושבים בנתיב העשרה וביד מרדכי דיווחו כי שמעו קולות נפץ. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם על נזק. הרקטה אותרה בשטח חקלאי בסמוך לאחר היישובים. רקטה נוספת ששוגרה נפלה בשטח הרצועה. שתי הרקטות שוגרו מבית לאהיא.

בתגובה לשיגור הרקטה ירה טנק של צה"ל לעבר עמדה של חמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה.