שני צלבי קרס רוססו במרחק של כמה עשרות מטרים האחד מהשני בפתח תקווה, דבר שהקפיץ את זעמם של התושבים באזור, מה שהחזיר את חלקם לתקופת הכת הניאו נאצית שנחשפה בעיר לפני כ-11 שנים. בבוקרו של חג הפסח התעוררו דיירי הרחובות עין גנים ומחנה יהודה ליד בניין 23 בתפר בין שכונות עין גנים למחנה יהודה בפתח תקווה, לצלב קרס שצויר על גבי מפה של העיר המתנוססת על שלט הכוונה מואר מתחת לבניין המגורים שלהם. השכנים המזועזעים מיהרו להתקשר למשטרה ולטענתם במוקד 100 הפנו אותם למוקד 106 של העירייה.


"זה היה מזעזע לראות את זה על הבוקר ועוד ביום חג. לפגוע כך ברגשות של ציבור גדול בעיר זה מתסיס ומקומם, ומישהו חייב לקחת את העניינים לידיים  ולאתר את זורעי ההרס שנמצאים בקרבנו", אמרה שכנה כעוסה. "זה החזיר אותי שנים אחורה לתקופה שבה כת ניאו נאצית השתוללה בעיר והכתה חרדים וילדים, נשים וגברים שחלפו על פניהם באזור מרכז העיר עד שנחשפו בזה אחר זה חבריה, לרבות מנהיג הכת שבביתו נמצאו אביזרים המשמשים לאלימות, פריטים ניאו נאציים וסרטונים שתיעדו את מעשיהם"
.
עוד הסתבר, כי מרחק של כמאה מטרים משם, ברחוב מנחם רצון בשכונת מחנה יהודה בעיר ריססו צלב קרס נוסף על גבי ארון סעף הסמוך לבית הכנסת , דבר שהיווה גורם התססה והתרסה בקרב המתפללים שהגיעו לחוות תפילת חג הפסח. "זו חוצפה ועזות מצח. ישנם המרשים להם להשחית רכוש ציבורי, לפגוע ברגשות כלל הציבור בעיר. צלב קרס זה לא עניין דתי אלא עניין לאומי ולכן התנהגות שכזאת צריך וחובה להוקיע מהחברה שלנו" אומר תושב האזור שנחשף לציורי הזוועה.

ב-2006: כת ניאו נאצית השתוללה בעיר 


כזכור, נחשפה פתח תקווה במאי 2006 להשתוללות של כת ניאו נאצית שהחלה את דרכה בעיר בריסוס צלב קרס על קירות בית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון שבמרכז העיר. אט אט התפשטה התופעה ובעיר נתגלו יותר יותר ציורים של צלבי קרס במקומות שונים, כתובות בתמיכה בנאצים וכן התעוררה תופעה שבה כאמור ארבו חברי הכת בשעות הערב לתושבים שחלפו על פניהם והיכו אותם ללא כל סיבה.
 
מעורבות המשטרה הובילה למעצר החשודים עד להגשת כתבי אישום נגדם והרשעתם תוך שליחתם לעונשי מאסר ממושכים. גם ב-2011 חזרו ניצני התופעה אולם התערבות מוקדמת של המשטרה הובילה למעצר חשודים גם במקרה זה. ב-2015 הושחתה מזוזת בית הכנסת בצומת רמב"ם ונחלת צבי ועל הקירות רוססו ציורים של צלבי קרס. חקירת המשטרה הביאה למעצר שלושה חשודים שחברו יחד כדי לפגוע בקדושת המקום. בשנה שעברה נתגלו צלבי קרס על קירות תלמוד תורה ברחוב סביון בעיר אולם שם לא הצליחה המשטרה לשים את ידה על המבצעים. 

מהמשטרה נמסר. "בעקבות הדיווח ,שוטר הגיע למקום ונפתחה בדיקה. במקביל עודכנה העירייה בדבר המפגע".