השחקן יהודה אפרוני ז"ל הלך היום (רביעי) לעולמו כשהוא בן 86. אפרוני, שזכה במהלך הקריירה הארוכה שלו בפרסים על מפעל חיים על שמם של שמעון פינקל ורפאל קלצ'קין, החל את דרכו בחוג הדרמה בבית הספר "גימנסיה הרצליה". לאחר מכן, הוא הופיע למשך זמן קצר בלהקת הצ'יזבטרון, ובהמשך שירת בלהקה הצבאית "הכרמל". בעבר היה נשוי לזמרת האופרה אולי שוקן, שנפטרה ממחלה בדמי ימיה, ולאחר מכן התחתן עם רבקה, בעבר עובדת ב"כור", ואימץ את בנה. הלווייתו תיערך ביום שישי, 14/4, בשעה 12:00 בבית העלמין בכפר נטר. 



במהלך השנים השתתף השחקן המוערך בעשרות הצגות תיאטרון, ביניהם "אדיפוס המלך", "אותלו", "אגדת שלושה וארבעה", "אמיל והבלשים", "הסוחר מוונציה" ועוד. בנוסף, הוא לקח חלק בסרטים ישראלים רבים כגון "כץ וקרסו", "קזבלן", "לופו", ו"מבצע יונתן", ואף בסרטים בינלאומיים כמו "אישה ושמה גולדה" לצידה של אינגריד ברגמן, "יהודית" לצידה של סופיה לורן, "מחץ הדלתא" ואחרים. 



אודליה פרידמן, מנכ"לית התיאטרון הלאומי "הבימה", הספידה את אפרוני: "אנחנו מצטערים מאוד על לכתו של אחד השחקנים הוותיקים והמוערכים בתיאטרון הלאומי ובכלל, שאחרי דור המקימים היה עמוד תווך בדור ההמשך של השחקנים"



סופיה לורן. אפרוני שיחק לצידה בסרט "יהודית" שיצא בשנת 1966. צילום מסך
סופיה לורן. אפרוני שיחק לצידה בסרט "יהודית" שיצא בשנת 1966. צילום מסך



בראיון שהעניק ל"מעריב" לפני כשנתיים וחצי טען אפרוני כי מי שהדביקה אותו בחיידק הבמה היא השחקנית חנה רובינא ז"ל: "הייתי ילד בן עשר, אולי טיפונת יותר, כשהזדמנתי עם משפחתי ל'קאנצרט' שלה בבית ההבראה במוצא, לאחר שאבא שלי שיחד את השומר בחתיכת נקניק הגונה. עד היום אני זוכר כל פסיק מאותה הופעה בלתי נשכחת של רובינא. כשחזרתי הביתה, שלחתי אליה כולי נפעם ונרעש מכתב הוקרה".



בשנים האחרונות הוא הופיע פחות ופחות על הבמות והפך לגמלאי במשרה מלאה, זאת מתוך בחירה שעליה סיפר באותו ראיון: "אני? תן לי תפקיד אפיזודי טוב בתיאטרון ואני רץ אליו. אבל ראיתי כאלה מגדולי שחקנינו, שזכרו טקסטים בטונות, אבל בהגיעם לגיל זקנה התבזו עם בעיות זיכרון. למה לי להתבזות כמותם? אני מעדיף ליהנות מהפנסיה, בידיעה שגם שחקן צריך לדעת מתי לומר 'די', ולא להיאחז בקרנות המזבח".