פלמח זאבי הגיב היום (רביעי) בראיון בתכניתו של רפי רשף בערוץ 10 על החלטת משרד ראש הממשלה שלא להנציח את אתר שער הגיא על שמו של אביו, רחבעם זאבי ותקף את ותיקי הפלמ"ח אשר התנגדו למהלך תוך כדי מחאה נרחבת. כשנשאל על ההתמודדות של אמו כאשר הייתה בחיים עם הקמפיין נגד אביו, אמר זאבי כי "אמא שלי התרגלה וידעה כמו אבא שלי כאשר היה בחיים, שיש כאן בעיה לא קלה. כאשר ב-93' יצחק לחץ את היד לערפאת, וכל הוותיקים של הפלמ"ח הלכו כתף אחת אתו, היחידי שעמד כמו סלע יציב וטען שהם משוגעים היה אבי והם לא שכחו לו את זה". 

כאשר נשאל האם נעלב מהקמפיין נגד אביו ענה: "ישבתי עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה ואמרתי לו שמכיוון שאני לא יכול להתעלם, וגם לא רוצה לשכוח, הבן של מי אני ועל מי גדלתי, אם העניין הזה לוקח את ותיקי הפלמ"ח למקום מיותר אז אני מבקש מקום חילופי".

רחבעם זאבי, צילום: פלאש 90


בנו של גנדי נשאל על העננה האופפת את מורשת אביו והשיב כי אין לו אף סימן שאלה באשר להתנהלות אביו: "לפי המיליונים שהציפו אותי אחרי התחקיר, גם בהגעה הביתה וגם ברשתות, אנחנו והם, לא יכולים אפילו בצחוק, להדביק את מה שעלה בתכנית עם האיש שהכרנו עם הסלע הזה שהכרנו והוא כלכך שונה. זה לא נדבק, זה לא יכול בשום סיטואציה להיות אמיתי ולכן זה לא עננה בשבילנו, זה מאוד רייטינג, אבל זה לא נדבק לנו בדימיון", אמר.

פלמח זאבי אמר על האפשרות למציאת אתר חלופי להנצחת אביו כי " אנחנו שוקלים כמה מקומות מאוד ראויים. מחאות תמיד יהיו  ואם תהיה ביקורת אז תהיה ביקורת. ההנצחה של אבא תימשך".

כזכור, החלטת הממשלה בשנה שעברה לקרוא אתר חאן שער הגיא על שמו של רחבעם זאבי גררה מחאה ציבורית גדולה. בין היתר, קבוצה של מורי דרך הריצו עצומה באינטרנט ואילו ותיקי חטיבת הראל של הפלמ"ח קיימו הפגנת המונים בשער הגיא. את העצומה נגד ההחלטה להנציח את גנדי דווקא בשער הגיא הובילו ד"ר שמעון גת, מדריך טיולים ומרצה מקיבוץ נען, ואיתו קבוצה של מורי דרך. הללו העלו עצומה באינטרנט שבה הם תובעים להכריז על חאן שער הגיא כמוקד הנצחה למלווי השיירות לירושלים בתש"ח, שהיו אנשי חטיבת הראל. השבוע הודיע משרד ראש הממשלה בעקבות המחאה, כי ההחלטה מבוטלת.