"הדתיים הלאומיים מסוכנים. מסוכנים יותר מהחיזבאללה, יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים. את הערבים אפשר לנטרל, אותם לא. מה הם רוצים? להשתלט על המדינה ולנקות אותה מערבים. אם תשאלו, הם יכחישו. הם יודעים, שמוקדם מדי להיות כה גלויים. אל תאמינו להכחשות שלהם", כך כתב הערב (רביעי) פרשן 'הארץ' יוסי קליין במאמר שפורסם באתר ועורר סערה גדולה.



ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברים וכתב: "המאמר ב'הארץ' מביש והזוי. הם איבדו את זה לגמרי. הציבור הדתי לאומי הוא מלח הארץ, בניו ובנותיו משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי למען מדינת ישראל וביטחון ישראל. אני גאה בהם כמו רוב אזרחי המדינה. 'הארץ' צריך להתנצל".



מתוך הכתבה בעיתון 'הארץ'
מתוך הכתבה בעיתון 'הארץ'




איש יחסי הציבור רני רהב כתב בטוויטר: "יוסי קליין פשוט רצה שניזכר בו. אז נזכרנו.. אבל כתב דברי בלע. בושה וחרפה, גועל נפש. במאמר אחד לקלל כ"כ הרבה אנשים שלא עשו לאיש כלום". הכתב המדיני של העיתון, ברק רביד, הגיב גם למאמר וכתב: "שני דברים בולטים כשקוראים את המאמר המגעיל והמטורלל של יוסי קליין. א. הוא לא ממש מכיר אנשים מהציונות הדתית, ב. הוא לא ממש מכיר פעילי חיזבאללה".



יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כתב גם בטוויטר: "הערבים נוהרים=הדתיים הלאומיים מסוכנים=שופטים, אמנים ועיתונאים שמאלנים. מאסנו מהכללות! זה מקומם וזה מקומם. מאמרו של יוסי קליין ראוי לכל גינוי".



עיתונאי 'מעריב', קלמן ליבסקינד, כתב: "כותב אחד ב"הארץ" רואה את ממשלת ישראל ונזכר בגרמניה של שנות ה-30. כותבת שנייה חושבת שעם ישראל הוא "החצוף בעמים", ושיש לו רגישות ידועה לשמצה לכסף. לכותב שלישי יש בעיה עם עודף הדתיים שעובדים עם ראש הממשלה. עבור הכותב הרביעי, שב"כ זה ראשי התיבות של "שירות בעלי כיפות". הכותב החמישי, הטרי, משוכנע שהדתיים הלאומיים מסוכנים יותר מחיזבאללה. אבל היי, עזבו את זה, בואו נדבר על טראמפ. הוא גינה או לא גינה את האנטישמיות?".



מו"ל עיתון 'הארץ', עמוס שוקן, הגיב בטוויטר לביקורת וכתב: "לא אני מחליט. קראתי את המאמר רק אחרי שאמרו לי שיש סערה בטוויטר". 



ח"כ אריה דרעי כתב: "פעם זה החרדים, פעם מזרחיים והפעם דתיים לאומיים, אבל תמיד נגד כל מה שמריח יהדות ומסורת והכל בשם הנאורות והפלורליזם כמובן. בושה!".