שישה צעירים מכפר קנא, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, נעצרו בליל שבת לאחר שלפי החשד חטפו תושב זרזיר כבן 40 ודרשו דמי כופר תמורת שחרורו בסך אלפי שקלים. מחקירת המשטרה עולה עד כה כי החטוף שוכנע להיכנס לרכבו של מכר כבן 20, שהגיע עם שני צעירים נוספים לביתו וביקש ממנו להצטרף אליו לנסיעה, שבמהלכה ליוותה אותם מכונית נוספת. לאחר שסירב לשלם להם את הסכום שדרשו הם הכו אותו והתקשרו לבני משפחתו, מהם דרשו לקבל תשלום תמורת החזרתו. השישה יובאו הערב (מוצ"ש) לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום שבנצרת.



לטענת המשטרה, לאחר שנכנסו לרכב של הצעיר, שאותו הכיר לפני האירוע, הוא הופתע לגלות את נוכחותם של צעירים נוספים שהבהירו לו שאם לא יקבלו סכום של אלפי שקלים מידיו יאונה לו רע. כמו כן, הם הסבירו לו שבעקבותיהם נוסע רכב נוסף המשמש אותם כתגבור במידה ויתנגד להם. לאחר שאמר להם כי אין לו את היכולת לשלם את הסכום שביקשו הם הובילו אותו לשדה חיטה, סמוך לצומת בית רימון, ושם כבלו אותו ואף גרמו לו לכוויות באמצעות גחלים ברב חלקי גופו. לאחר מכן, התקשרו לבני המשפחה ודרשו שישלמו את הסכום המדובר בתמורה לשחרורו.



הקורבן. נכבל, הוכה ונכווה על ידי חוטפיו. צילום: דוברות המשטרה
הקורבן. נכבל, הוכה ונכווה על ידי חוטפיו. צילום: דוברות המשטרה



בתגובה הגיע אחיו של הקורבן מיידית לתחנת משטרה וסיפר להם על שיחת הכופר. השוטרים הפעילו אמצעים טכנולוגים מתקדמים לאיתור הקורבן ובנוסף הזניקו מסוק משטרה וכוחות רבים לאזור בית רימון. לאחר סריקות באזור המדובר הצליחו לאתר השוטרים את מקום המסתור בו הוחזק החטוף ופתחו במרדף רגלי אחר החשודים שבמהלכו נעצר אחד מהם.



בהמשך, בזכות סיוע של מסוק הצליחו השוטרים לאתר את חמשת החשודים הנוספים כשהם שכובים על הקרקע בניסיון להסתתר מאחורי שיבולים בשדה שגודלו עשרות דונמים ובו צמחיה צפופה בגובה של כשני מטרים.



מהמשטרה נמסר: "נעשו מאמצים רבים ללכוד את החשודים על חם. לכידתם של החשודים בזמן קצר תוך הפעלת כל האמצעים מראה כי כולם שווים בפני המשטרה וכי אין הפרדה בין דם לדם. המשטרה פועלת בכל המגזרים במטרה למגר את האלימות ולהביא את העבריינים לדין".