בני המשפחות מתחילים להפנים ששואף לאפס הסיכוי שמי מהבנים שטבע בכנרת לפני שישה ימים ימים ימצא חי. עם זאת, בקרב חלקם ישנה תקווה גלויה לנס. אלה שלא מאמינים בנס רוצים קבר בישראל והם דורשים שיעזרו להם למשות את הבנים מהמים. עופר קראדי אביו של לירון, התחנן היום (שני) בבכי קורע לב "תעזרו לי להוציא את הילד. תעזרו זה רק עניין של כסף. הבן שלי אמר אחרי פרשת אלאור אזריה 'רק גולני, רק גולני'. הוא היה צריך להתגייס תבינו את זה". מחלוף אוחנה, דודו של הנעדר איתמר אוחנה, פנה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן וביקש ממנו להקצות כוחות נוספים לאלה שנמצאים באזור.



משטרת ישראל בכוח חסר תקדים המשיכה את החיפושים אחרי איתמר אוחנה, נחמן איטח ולירון קראדי, שלושת הנעדרים בכנרת זה היום השישי ברציפות. במקביל רשות הכנרת הקצתה אזור סטרילי לבני המשפחות על החוף מול המקום בו נעלמו הבנים. עופר קראדי הוסיף: "הילדים האלה היו צריכים להיות חיילים עוד חצי שנה. לא חבל? יש הזדמנות להרוויח את ילדים פה, שיגיעו למקום שהם צריכים להגיע אליו בכבוד".



חיפוש אחר הנעדרים בכנרת. צילום: רשות הכנרת
חיפוש אחר הנעדרים בכנרת. צילום: רשות הכנרת



סריקות מסביב לשעון



כוחות משטרה גדולים בשיתוף מתנדבים המשיכו גם היום לפעול בניסיונות לאתר את שלושת הנעדרים עם מאמצי חיפוש במים, ברצועת החוף ומהאוויר. ביום שישי משעות הצהריים הצטרף למאמצי האיתור צוות מחיל הים ובאמצעות סונאר החלה סריקה תת-ימית על שטח נרחב בניסיונות האיתור.



הכוחות המשתתפים בחיפושים כוללים את: שוטרי השיטור הימי, פרשים, לוחמי מג"ב, מתנדבים, יחידות חיל הים, אופנועי ים, מסוק משטרתי וסירות מתנדבים. גם אתמול עיקר מאמצי החיפוש רוכזו ברצועת החוף המזרחית של הכנרת סמוך לאזורים בהם נראו הנעדרים לאחרונה על פי עדי ראייה. במהלך החיפושים מופעלים רחפנים ובלון תצפית של משטרת ישראל.



לצד הסריקות במהלך יום שיש הרב קוק בכנרת דרש להפסיק את החיפוש אחר הצעירים: "אני מבקש כמה שניתן לא לעשות חיפושים בשבת כי זה יעשה פעולה הפוכה. השבת לבד יכולה להציל".