נחמן איטח ז"ל, הצעיר שנמשה אמש (שני) ממעמקי הכנרת לאחר שנעדר במשך חמישה ימים, הובא היום (שלישי) בצהריים למנוחות בבית העלמין "גבעת שאול" שבירושלים, בהשתתפות מאות בני משפחה, חברים ומכרים. כזכור, איטח טבע לאחר שמזרן הים שעליו שכב עם חברתו התהפך. חברתו ניצלה בזכות רוכבי אופנוע ים שעברו במקום.



במהלך ההלוויה נשמעו זעקות שבר מצד משפחתו שהתקשו להיפרד ממנו. "נחמן, למה הלכת לי?", זעקה אמו בקול שבור. אביו דוד נפרד ממנו במילים: "נחמן, אנחנו אוהבים אותך ומוחלים לך". דודו של איטח, דוד, ספד לו גם הוא: "המוות נכנס בחלון כמו גנב. מאיפה המכה הזו באה עלינו. כבר קברתי אח וכמה אחיינים. כמעט כל שנה-שנתיים הולך מישהו במשפחה. שהקדוש ברוך הוא יפסיק את הגזרה הזו".



קרוב משפחה נוסף סיפר: "במשך כמה ימים היינו בין חי למת. כל הזמן ניסינו לברר ולקבל כל פיסת מידע. ברגע שהבשורה הנוראית הגיעה היה לנו קשה מאוד. אין יותר קשה מזה שהורה שהביא לעולם ילד וגידל אותו מביא אותו בריא מביא אותו לקבורה. זה לא טבע העולם".



מיד לאחר מציאת גופתו התקשו בסביבתו של איטח להשלים עם הידיעה על כך. חברתו כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "נחמן שלי, כל התפילות, הקבלות, הן לא הלכו ריקם, מצאו את הגופה שלך, זיהו אותה. מלאך קטן שלי, לא הגיע לך לסיים ככה. מתחננת שתחזור, תחזור לחייך, תחזור לחבק אותי כשאתה לא מרגיש טוב לי, תחזור להרקיד אותי גם כשלא בא לי. לאן הלכת לי?"



כזכור, מלבד גופתו של איטח גופותיהם שאותרה אתמול במים, נמשתה גם זו של לירון כראדי. השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שהחיפושים המשטרתיים היו תחת תחום אחריותו אמר לאחר שקיבל דיווח על הימצאם: "יחד עם שמחת החג זה היה גם ערב עצוב שבו נמצאו גופותיהם של לירון כראדי ונחמן איטח ז״ל. צר לי מאד שכך הסתיימו החיפושים . תנחומי הכנים למשפחות".