העיתונאי ובעל טור בעיתון "הארץ", יוסי קליין, התראיין היום (שלישי) בתוכניתו לש מנחם הורוביץ ברדיו "גלי ישראל", והמשיך לתקוף את בכירי הציונות הדתית במילים קשות. קליין טען בראיון כי יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מסוכן יותר למדינת ישראל מאשר מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. "כן. חסן נסראללה אפשר, צריך או לא בלתי אפשרי לחסל. לא מדבר ככה על נפתלי בנט, אבל הוא הרבה יותר מסוכן כי בו אי אפשר לפגוע, כי הוא חזק. חזק יותר מנסראללה בצורה שבה הוא שולט במהלכי ממשלה ומהלכי מדינה שלדעתי גורמים למדינה נזק".



עם זאת, חזר קליין מדבריו הקודמים בנוגע לציונות הדתית בכלליותה וחזר על ההשוואה שביצע מול ארגון החיזבאללה: "אם נדרשת התנצלות או חרטה, בסדר, תוריד את המילה חזבאללה", אמר קליין והוסיף כי "אם המילה חזבאללה הפריעה לכל כך הרבה, אני מודיע בהדרת כבוד שאני מסיר אותה מהמאמר".



"הציונות הדתית רוצה לנקות את הארץ מערבים"



כזכור, שמו של קליין עלה לכותרות לאחר שפרסם טור בעיתונו ובו טען כי "הדתיים הלאומיים מסוכנים יותר מחיזבאללה". בטור, שפרסם קליין במאמר שפורסם בעיתון הארץ ביום חמישי, אמר כי כוונת הציבור הדתי לאומי להשתלט על המדינה ו"לנקות אותה מערבים". "הדתיים הלאומיים מסוכנים. מסוכנים יותר מהחיזבאללה, יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים. את הערבים אפשר לנטרל, אותם לא. מה הם רוצים? להשתלט על המדינה ולנקות אותה מערבים. אם תשאלו, הם יכחישו. הם יודעים, שמוקדם מדי להיות כה גלויים. אל תאמינו להכחשות שלהם".



אישי ציבור רבים תקפו את קליין לאחר פרסום המאמר וקראו להארץ להתנצל. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב כי  "המאמר ב'הארץ' מביש והזוי. הם איבדו את זה לגמרי. הציבור הדתי לאומי הוא מלח הארץ, בניו ובנותיו משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי למען מדינת ישראל וביטחון ישראל. אני גאה בהם כמו רוב אזרחי המדינה. 'הארץ' צריך להתנצל".



יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כתב גם בטוויטר: "הערבים נוהרים=הדתיים הלאומיים מסוכנים=שופטים, אמנים ועיתונאים שמאלנים. מאסנו מהכללות! זה מקומם וזה מקומם. מאמרו של יוסי קליין ראוי לכל גינוי". מו"ל עיתון 'הארץ', עמוס שוקן, הגיב בטוויטר לביקורת וכתב: "לא אני מחליט. קראתי את המאמר רק אחרי שאמרו לי שיש סערה בטוויטר".