לפני שנתיים וחצי חלתה אמו של ישי וולפוביץ', סטודנט לתקשורת פוליטית לתואר שני וראש תא מגמה ירוקה בקמפוס הר הצופים באוניברסיטה העברית, בלוקמיה. וולפוביץ', חיפאי שנוף ילדותו כלל מכל אמוניה והרבה ארובות עשנות, הבחין פתאום שרבים בשכונתו חולים בסרטן או נפטרו מהמחלה. "זה גרם לי להיות מעורב", הוא מספר ל"מעריב־השבוע", "בגלל החוויה המטלטלת הזאת התחלתי להגיע להפגנות. אנשים במדינה שלנו ובעולם משלמים מחיר כבד מפני שלא אכפת מספיק מאיכות הסביבה ולא עושים בשביל זה די".



כשוולפוביץ' הבין כי האוניברסיטה העברית שבה הוא לומד, כמו אוניברסיטאות ומכללות נוספות, משקיעה בדלקים מאובנים, ושחלק מהכסף מגיע משכר הלימוד של הסטודנטים, הוא החליט להצטרף לארגון מגמה ירוקה ולעמוד בראש הקריאה לאוניברסיטה להפסיק להשקיע את כספה בחברות מזהמות.



"אם אני ממשיך להשקיע בחברות מזהמות, אני ממשיך להכניס כסף לתעשייה שפוגעת בסוף בי, ולכן אנחנו קוראים לאוניברסיטה העברית להקפיא השקעות חדשות בחברות אלה, ושתוך חמש שנים היא תסיט את ההשקעות שלה מהחברות, ובמקביל שתהיה ועדה שתלווה את התהליך ותמשיך אותו הלאה", מדגיש וולפוביץ', ומוסיף כי נציגי הארגון נפגשו עם סמנכ"ל הכספים של האוניברסיטה, וכעת הם מחכים לתשובה מוועדת ההשקעות.




"מקווים שהאוניברסיטה תהיה הראשונה"



תום כרומשו, סטודנט למלונאות שנה שנייה וראש תא מגמה ירוקה בפקולטה לחקלאות, מסביר כי מדובר ביוזמה שמתקיימת בקמפוסים בחו"ל, והם הביאו אותה לארץ בשיתוף הפקולטה לחקלאות ברחובות. "אנחנו מקווים שהאוניברסיטה העברית תהיה הראשונה בארץ שתשקיע בחברות לא מזהמות, ואחריה יצטרפו עוד. אנחנו רוצים שיותר ויותר אנשים יכירו את האפשרות הזו ויידעו שיש להם היכולת להיות מעורבים באיך הכסף שלהם מנוהל".



תגובת האוניברסיטה העברית: "האוניברסיטה העברית אינה קונה בעצמה ניירות ערך בבורסה. לאוניברסיטה יש מספר מנהלי השקעות חיצוניים, והם משקיעים בחברות השונות על פי שיקול דעתם העסקי והמקצועי. לפי הבקשה של אנשי ארגון מגמה ירוקה, התקיימה פגישה עם סמנכ"ל הכספים של האוניברסיטה, וגם יו"ר ועדת ההשקעות של האוניברסיטה הביע את נכונותו לפגוש את נציגי העמותה".