לתפארת מדינת ישראל: הסופר אלי עמיר, הזמר יהורם גאון, כוכב העבר של בית"ר ירושלים אורי מלמיליאן ומנהל המחלקה לכירורגיה כללית בבית החולים הדסה, פרופ' אחמד עיד - יהיו בין 14 מדליקי המשואות בטקס המסורתי שיתקיים בערב יום העצמאות בהר הרצל, שיעמוד השנה בסימן יובל שנים לשחרורה ואיחודה של ירושלים. 
 
שרת התרבות והספורט, מירי רגב, המכהנת כיו"ר הוועדה לסמלים וטקסים, אשר הודיעה על הנבחרים להדלקת המשואות, ציינה שלראשונה תושא בערב יום העצמאות "משואת העם היהודי" על ידי שני נציגי הקהילות היהודיות מהתפוצות, אשר תרמו תרומה משמעותית לירושלים.
 
מדליקי המשואות נבחרו על ידי ועדה ציבורית בראשות מנהל מרכז ההסברה, מושיק אביב. הוועדה ציינה שכל אחד ממדליקי המשואות מסמל קשר ותרומה ייחודית לירושלים לדורותיה. אורי מלמיליאן (60), נחשב לאחד מהסמלים הבולטים של הספורט הישראלי בכלל והירושלמי בפרט, עוד מהימים בהם בית"ר ירושלים כיכבה במבצרה המיתולוגי במגרש ימק"א, שהפך במרוצת השנים לפרויקט נדל"ן יוקרתי.

מלמיליאן מנולד בשכונת ממילא, שעד מלחמת ששת הימים היתה בסמיכות לאזור השליטה הירדני וטיפס לפסגת הכדורגל הישראלי. "מלמיליאן מסמל את החיים של אלפי ירושלמים בתקופה שקדמה למלחמת ששת הימים, את הספורט הירושלמי ואת השער שהוא פותח בפני כל ילדי העיר להשתלב ולהתקדם בחברה הישראלית", נימקה הוועדה את בחירתו.

הזמר והשחקן יהורם גאון (78), הוא נצר למשפחת גאון, אחת מהמשפחות הוותיקות בירושלים. הוועדה ציינה שירושלים עומדת במרכז יצירותיו של גאון כזמר וכשחקן, בין היתר באלבום "אני ירושלמי": וביצועיו לשירים "אור ירושלים" ומעל פסגת הר הצופים". כמשך כעשר שנים שימש גאון גם כחבר מועצת עיריית ירושלים בהתנדבות וכיום מתנדב במוסדות ירושלמים שונים.
 

פרופ' אמד עיד (67), המנהל את המחלקה לכירוגיה כללית בבית החולים הדסה הר הצופים, נולד בדבוריה בגליל ונחשב לאחד מבכירי המנתחים הכירורגיים בישראל. הוא מתגורר בירושלים שנים רבות, בוגר האוניברסיטה העברית ומשמש גם כרופא ומדריך סטודנטים בבתי חולים בירושלים. "במסגרת עבודתו מטפל פרופ' עיד בין היתר גם בנפגעי טרור ואחראי על מתן מענה רפואי מיידי לתושבי העיר. פעולתו של פרופ' עיד היא סמל לפסיפס הירושלמי הייחודי של בני עדות ודתות שונות ומסמלת את המחוייבות לערך החיים", כתבה הוועדה בהחלטתה.
 
אלי עמיר (80), סופר ואיש רוח ירושלמי שמרבה לתאר את חוויות הקליטה בארץ. עמיר עלה לארץ מבדו והגיע למעברה בירושלים. בהיותו נער עבד כשליח במשרד ראש הממשלה ובשעות הערב השלים את לימודיו התיכוניים ולאחר מכן למד באוניברסיטה העברית בפקולטה למדעי המזרח. "ספריו - 'אהבת שאול', 'תרנגול כפרות' ו'מפריח היונים' מהווים קול ייחודי בתרבות הישראלית ונותנים ביטוי עז וצבעוני של החיים בירושלים", נימקה הוועדה את בחירתו.

אלי מזרחי (65): מייצג את אחד מהמוקדים הייחודיים של העיר - שוק מחנה יהודה. מזרחי נחשב לאחד ממובילי ההתחדשות שעבר השוק והוא עצמו מסעדן אשר שימש כיו"ר ועד סוחרי השוק.

פרופ' אמנון שעשוע (57): מרצה למדעי המחשב באוניברסיטה העברית, מייסד חברת "מובילאיי" וממציא פטנט ייחודי המאפשר ללקויי ראייה לראות. "פועלו פורץ הדרך בחברות 'מובילאי' ו'אורקם' תוך שמירה על המשך פעילותן בירושלים הביאו ליצירת מקומות עבודה רבים והפכו אותה למרכז טכנולוגי והיי-טק בינלאומי", ציינה הוועדה.

דינה סמטה (19), חניכה בבית חינוך עיוורים ומתנדבת במוסד. עלתה לארץ מהודו והיא משתייכת לקהילת בני משה. "עיוורונה של סמטה לא מפריע לה להתנדב ולתרום לחברה. היא זמרת מחוננת המובילה קבוצת שירה עם ילדים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית,  ב'שלווה' השוכנת בירושלים. היא שרה עם זמרים מפורסמים, מופיעה בפני קהל ומספרת את סיפור חייה", ציינה הוועדה.

הרבנית חנה הנקין (71), עומדת בראש מדרשת נשמ"ת בשכונת פת בירושלים. היא מחלוצות בית המדרש לנשים. בני הזוג הנקין שכלו את בנם הרב איתם הנקין וכלתם נעמה בפיגוע סמוך ליישוב איתמר.

יעקב (יקי) חץ (71), היה לוחם מילואים בגדוד 66 של חטיבה 56 במלחמת ששת הימים וכיום הוא פעיל מרכזי בהנחלת מורשת הקרב של ירושלים. 

מירי ארנטל (67), הקימה עם בעלה את ארגון "זכרון מנחם"לזכרו של בנם מנחם, אשר נפטר ממחלת הסרטן. הארגון הפועל בירושלים מלווה ומסייע לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם בהתמודדות היום-יומית. 

מיכאל (מייק) סטיינדהרט (76): פילנתרופ בולט המעורב במספר גדול של פרויקטים בישראל ובקרב יהדות ארה"ב. מפעלו המרכזי הוא פרויקט "תגלית" שהביא עד כה לארץ כ-600 אלף צעירים יהודיים מרחבי העולם.

הרב משה חיים (מרווין) הייר (78): הרב הייר הוא דיקן ומייסד מרכז שמעון ויזנטל ומוזיאון הסובלנות המסופח אליו. מרכז ויזנטל שם לעצמו למטרה להגן על העם היהודי ולשמר את זיכרון השואה ופעילותו מתפרסת ברחבי העולם. 

סגן דין ארגיל (22): מפקד צוות חוד בגדוד "צפע" של חטיבת הצנחנים. ארגיל מתגורר באלפי מנשה עם משפחתו והתנדב לחטיבת הצנחנים כממשיך דרכם של דודו וסבו ששירבתו גם הם ביחידה.
 
רס"ן ירוס ירושלים שיגוט (30): כיהנה כראש מדור הסברה במפקדת קצין חינוך ונוער ראשי. היא נולדה באתיופיה ועלתה בגיל ארבע לארץ.