"כשצפיתי אתמול בדיון בכנסת בא לי לבכות. זו היתה בושה לכנסת ישראל ולעם ישראל לראות חברי כנסת שעושים פרובוקציות ורוקדים על דם הבנים שלנו", כך אמר היום (חמישי) למעריב אונליין אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים. לדברי בן שם, בעצמו אב שכול, "הדיון הזה לא היה צריך להתקיים במתכונת שבה התקיים. לו היו שואלים אותי הייתי אומר שאין לקיים שבוע לפני יום הזיכרון, כשכל ההורים השכולים מלאים אמוציות ועם רגישות גבוהה, דיון מעין זה".



"במקום דיון ענייני על לקחי צוק איתן, קבלנו דיון אמוציונלי עם פרובוקציות של ח"כים שרקדו על הדם של הבנים שלנו", אמר בן שם, "חברי כנסת רצו להסיח את הדעת מדוח המבקר הקשה, אבדו שליטה ופגעו במשפחות השכולות". 



יו"ר ארגון יד לבנים אמר עוד, כי "לי עצמי יש לא אחת ביקורת על משפחות שכולות. להן לא מותר הכל והם לא פרות קדושות. כך למשל כשהורים צעקו וקללו את ראש הממשלה בטקס בהר הרצל יצאתי נגדם. אבל אתמול חברי כנסת יצרו במכוון פרובוקציה כדי שהדיון לא יהיה ענייני וחבל מאוד על כך".



יו"ר יד לבנים, אלי בן שם (משמאל), עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. צילום: עמוס גרשום, לע"מ
יו"ר יד לבנים, אלי בן שם (משמאל), עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. צילום: עמוס גרשום, לע"מ



"היתה שם בדיון אורית חי, אמא של עומר, חלל צוק איתן. ישבתי אתה ערב שלם. היא למדה את הדוח ימים ולילות" ,אמר בן שם. "היא שולטת בו יותר מכל ח"כ וקציני צה"ל. במקום לשמוע אותה הח"כים הלכו והתלהמו והוציאו את ההורים משלוותם וכתוצאה מכך גם ההורים איבדו את שלוותם".



אלי בן שם משבח את התנהגות ראש הממשלה שכיבד אתמול, לדבריו, את ההורים השכולים, שמר על שתיקה ונמנע מלהתעמת איתם למרות שספג מהם ביקורת קשה. "הח"כים היו צריכים ללמוד ממנו ולספור עד עשר. להורים שכולים לא מותר הכל אבל מה שקרה אתמול זה פגיעה קשה במשפחות השכולות", הדגיש.



לדברי יו"ר ארגון יד לבנים כל הדיון אתמול היה טעות אחת גדולה. "אם כבר, הדיון היה צריך להיות בדלתיים סגורות ובלי תקשורת, כי מול המצלמות חברי כנסת התחילו להתלהם, לריב ביניהם, צעקו על ח"כ זחאלקה וירדו על ח"כיות ממרצ, חיממו את האווירה וחיממו את ההורים השכולים במקום לקיים דיון ענייני".





לדבריו, "רק אנו, ההורים השכולים יודעים מה זה לקום כל בוקר עם הילד שאיננו. אנחנו לא רוצים שזה יקרה לאף אחד. מטרתנו שיפיקו לקחים ומסקנות ושהיו כמה שפחות נפגעים בסיבוב הבא. אבל לצערי, מה שקרה אתמול בכנסת היה קרקס, ביזיון ובושה לח"כים שהתלהמו מול הורים שכולים".



בן שם סיפר כי חברי הכנסת דוד ביטן ומיקי זוהר פנו אליו בבקשה לארגן פגישה שבה יתנצלו בפני משפחות גולדין והורים נוספים שנפגעו מדבריהם. "דיברתי עם המשפחות ואמרנו שזה לא מתאים כעת לפני יום הזיכרון. אחרי יום הזיכרון נחליט. נכון שגם זוהר וגם ביטן התנצלו אתמול, אבל את הנזק הם כבר עשו. לצעוק ‘שקרן’ לאב שכול זה פשוט מעשה נורא".



לשאלה האם על חברי הכנסת ביטן וזוהר להימנע מלהשתתף בטקסי יום הזיכרון לאור העימות אתמול בכנסת עם הורים שכולים אמר בן שם: "אני לא חושב. ההורים מספיק מבוגרים כדי לא להתלהם ביום הזיכרון. אקרא לכולם לעשות הפרדה בין קודש לחול. בתי קברות הצבאיים זה היכל קודש. שם כולנו צריכים לכבד את הבנים ואת המעמד. עושים הסברה. ביטן וזוהר יכולים להגיע אבל את הנזק הם כבר עשו ואת הכאב הם כבר גרמו".