מרצ הגישה תלונה במשטרה על הסתה נגד הרפאר יואב אליאסי המכונה "הצל". זאת, לאחר שהעלה בדף הפייסבוק שלו צילום של רובה מסוג קלצ'ניקוב עם דגל פלסטין ומחסניות שעל אחת מהן נכתב "מרצ". התלונה הוגשה היום (חמישי) בתחנת המשטרה של מרחב יפתח בתל אביב.
מזכ״ל מרצ, מוסי רז אמר עם הגשת התלונה: ״יואב אליאסי מטיל צל על שלטון החוק. ראינו בעבר לאן מובילה הסתה, ועלינו לעשות ככל הנדרש ולהפעיל את כל המנופים האפשריים על המשטרה והמערכת המשפטית כדי לפעול בעניינו. אם לא יעצרו את ההסתה הגוברת של הצל, אנחנו עלולים לחזות בהיסטוריה חוזרת על עצמה״
בתגובה הסביר "הצל" ל"מעריב אונליין" כי התמונה באה להמחיש שמרצ וארגוני שמאל אחרים נותנים תחמושת למחבלים. לדבריו, "התלונה רק חושפת את הפרצוף האמיתי והצבוע של מי שמתיימרים להיות מחזיקי הדגל של חופש הביטוי ואותם האנשים שסיפרו לנו שלחרבן על הדגל ולפרסם חמסות שאומרות איטבח אל יהוד, זה חופש האומנות. אבל בסדר, האמת כואבת ואני עומד מאחורי התמונה הזאת, מרצ הם התחמושת והרוח הגבית של המחבלים בישראל. כרגיל מרצ הם מלכי המוסר הכפול".

בתמונה שהעלה "הצל", ובינתיים הוסרה, כתוב על רובה הקלצ'ניקוב "ערבים". על הדגל הפלסטיני ומתחת לרובה מצולמות חמש מחסניות עליהן נכתב "מרצ", בצלם, שוברים שתיקה, יש דין ו"הארץ".