משטרת ישראל הודיעה היום (חמישי) כי החליטה לפטר את שוטר היס"מ שהיכה אזרח בירושלים לפני כחודש, זאת לאחר שנערך לו שימוע. במהלך חקירת מח"ש הוצא השוטר לחופשה כפויה. לפני כשלושה שבועות נערך לשוטר השימוע, במהלכו ביקש להתפטר תוך שהוא הביע חרטה ולקח אחריות על מעשיו. יחד עם זאת, החליטה ראשת אגף משאבי אנוש במשטרה לפטר אותו ולא לקבל את בקשתו להתפטר. פיטוריו צפויים להיכנס לתוקף בתוך שבועיים.



"לשוטר הפועל בדרך שכזאת אין מקום במשטרת ישראל. מקרה חריג זה, לא זאת בלבד שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי ופקודות המשטרה, אלא אף פוגע בעשרות אלפי שוטרים ושוטרות הפועלים לילות כימים למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל ביושר ובהגינות. משטרת ישראל כארגון אוכף חוק, תמשיך לפעול בסובלנות ובכבוד כלפי כל אדם, ברוח החוק ובהתאם לערכי הארגון, ובאפס סובלנות כלפי כל אלימות והפרת חוק באשר הם", נמסר מהמשטרה.

תיעוד: שוטר נוגח בפלסטיני במזרח ירושלים


כזכור, שוטר היס"מ בן ה-34, משה כהן, תועד נוגח בראשו של מאזן שוויקי, נהג משאית פלסטיני ממזרח ירושלים, זאת תוך כך שהוא מכה אותו נמרצות וממטיר עליו קללות ואיומים. בתום חקירתו במח"ש שוחרר כהן למעצר בית ופרקליטיו ציינו כי שיתף פעולה בחקירה וכאמור, הודה במעשיו והביע עליהם חרטה.



לאחר האירוע שלח מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך אגרת שהופצה לכלל השוטרים ובה גינה את התקרית. הוא הבהיר כי כבר ברגע שבו נודעו הפרטים למשטרה הוחלט על הוצאתו של השוטר לחופשה כפויה. "בעקבות ממצאי הביניים של חקירת מח"ש והודאת השוטר בעובדות שיוחסו לו, הוחלט להזמין את השוטר לשימוע , לשם שקילת פיטוריו", כתב.




לפני כארבע שנים השוטר היה מעורב באירוע דומה



מחקירת האירוע עלה, כי כהן פגש את נהג המשאית שלטענתו מספר ימים קודם לכן פגע עם המשאית ברכבו הפרטי. כהן, בעת שהוא לבוש מדים, ביקש מנהג המשאית פרטים ובין השניים התפתח ויכוח מילולי כשברקע כמה מחבריו של נהג המשאית, שאחד מהם אף תיעד את אשר התרחש.



בסרטו שהופץ בווטסאפ, נראה שוטר היס"מ כשהוא נוגח במצחו של שווקי, בעט בו והלם בראשו באמצעות ידיו. צלם הסרטון לא יצא נקי מהסיפור, שכן כהן החל להתנפל גם עליו והיכה אותו נמרצות. הסרטון הגיע לידי המשטרה שהעבירה אותו לטיפול מח"ש.



לפני כארבע שנים נסגר תיק חקירה בגין תקיפה שהתנהל כנגד כהן, וזאת מטעמים של היעדר ראיות מספיקות. עתה מתכוונים במח"ש לפתוח גם את תיק החקירה הסגור מחדש.



נהג המשאית סיפר לאחר האירוע הקשה: "פגעתי עם המשאית בטמבון של הרכב שלו ולא השארתי פרטים כי יש פה מצלמות וידעתי שהוא יגיע אלי. אמרתי לעצמי 'כשיגיע אתן לו את הפרטים, אין כל בעיה'. הוא פגש אותי ופנה אלי בצורה איומה וקילל אותי. כשירדתי הוא התחיל להכות אותי כי אמרתי לו שהוא ישלם על זה".