התפתחות משמעותית בתיק חקירת האונס הקבוצתי בהרצליה. במשטרה גוברת הערכה כי החשודים השקו תחילה את הנערה בחומר שגרם לה לאובדן יכולת התנגדות ומיד לאחר מכן גרמו לה לצרוך קוקאין. המשטרה שנמנעת עד כה לבצע עימות בין הנערה לשלושת החשודים, זאת לנוכח מצבה הנפשי, קיבלו חיזוק לחשדות לפיהן היחסים עם הנערה התקיימו כשהיתה נתונה להשפעה של סמים, לאחר שבדיקת שתן שערכה קבעה חד משמעית כי נמצאו שרידי סם בגופה.


נציין כי אתמול, הגיע אמבולנס לביתה של הנערה אולם הוא עזב את המקום מבלי שהעניק טיפול רפואי מפני שעלה כי מצבה סביר.



במשטרה רואים בחומרה את האירוע שהתרחש בדירתו של אחד החשודים. "עשו לה תרגיל 'כיפה אדומה' מכוער ומשפיל. אחד הצעירים שהכירה הזמין אותה לביתו והיא הצטרפה אליו אולם שם הסתתרו שני צעירים נוספים ורק ברגע שהיא היתה על המיטה הם יצאו מהחדר שבו הסתתרו ונכנסו לחדר שבו התרחשה האימה. הם אזקו אותה וכיסו את עיניה, היא כבר היתה חסרת יכולת להתנגד למרות שצעקה 'לא'. קשה לתאר את מה שהתרחש בדירה מפני הנערה לא יודעת אפילו למנות כמה צעירים היו שם". אומר גורם המעורה בפרטים.



בצהריים התקיים דיון נוסף בעניינם של הצעירים כשהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם פעם נוספת. בדיון הוארך בשישה ימים מעצרם של שלושת החשודים, תושב הרצליה ושני תושבי הדרום בני 22-20.



בהחלטה להאריך את המעצר כותבת השופטת חיותה כוחן עומר: "מאז הוארך מעצר החשודים נוסף חומר חקירה שיש בו כדי לחזק את החשד כנגד החשודים. הונח בפניי חומר שיש בו כדי להצביע על תכנון מוקדם ועל כך שהחשודים היו מועדים למעשיהם ולא בהסכמה עסקינן".



השופטת מציינת כי לנוכח מצבה הנפשי של המתלוננת לא ניתן היה לקיים עימות עם החשודים שכן היא נמצאת במצב טראומתי בעקבות האירוע שחוותה. "בשלב זה היא מלווה על ידי גורמים מקצועיים וכך יש להוסיף כי סמוך לאירוע נראו עליה סימנים המחזקים את גרסתה לפיה נהגו בה באלימות".



"יצאה עם בחורים בני 50"



פרקליטת אחד החשודים עו"ד טלי גוטליב טענה כי הנערה המוצגת כקורבן הצטלמה והפיצה תמונות שלה באינסטגרם כשהיא עם חוטיני. "היא יצאה עם בחורים בני 50. איך הם נתנו לה את הסם? היא לא היתה מסוגלת לומר לא?".



נציג המשטרה רס"ב יוני הירשהורן ציין בדיון כי נאספו חומרי חקירה רבים, יש בתיק מזכר של בית החולים ויש הרבה עוד מה לבצע, כשהוא מנסה לנמק את הסיבה לבקשת המשטרה להאריך את המעצר.



רס"ב הירשהורן התייחס לטענות הסנגורית ותקף. "כל בחורה יכולה לעלות כל מיני תכנים וזה מותר. אם זה מוסרי או לא זה לא העניין כאן. ברגע שהיא אומרת לא אז לא".



אזיקים, ארכיון. צילום: אביר סולטאן, פלאש 90
אזיקים, ארכיון. צילום: אביר סולטאן, פלאש 90



יודגש כי הנערה לא מיהרה להתלונן במשטרה אולם חברתה שנחשפה לפרטים החליטה לשים סוף לפרשה החמורה. הנערה הסכימה לשתף פעולה עם החוקרים ונעתרה לבקשה לעבור בדיקה רפואית ממנה עלו הממצאים החמורים.