שדרן הרדיו, אריה גולן התראיין הבוקר (שני) ל-103FM לתוכניתם של נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ושיתף את המאזינים בסיפור של משפחתו ואת תחושותיו ביום השואה. גולן חשף כי הייתה לו אחות שנמסרה לאימוץ על ידי אביו: "אני לא יודע הרבה על משפחתי. מה שאני לא יודע היום כנראה שלא אדע לעולם. אבא שלי היה מדבר עד גבול מסוים ובכל פעם כשניסינו לדעת יותר הוא היה בוכה וקורס. אשתי עליזה העיזה יותר ממני ואני כילד כעסתי עליה שגרמו לאבי לבכות. היה לו סיפור מאד קשה, הייתה לו ילדה בשם דבורה, שהיא אחותי למחצה, ואישה בשם טובה. כשפרצה המלחמה הוא מסר את הילדה לגויים ולא ראה אותה יותר. אחרי המלחמה אבי חיפש אותה".





גולן הוסיף: "לבסוף חשב שמסרו אותה לגרמנים ולכן לא דיבר עליה יותר. כשאני התחלתי לחפש אותה אבי לא היה כבר בחיים, אמא שלי עוד המשיכה לחפש שבע שנים לאחר מותו עד שנפטרה גם היא. אני ממשיך לחפש היום את אחותי ויכול להיות אולי היא חיה אבל אין לי שום אינפורמציה לדעת זאת. אין לי שום קצה חוט ללכת אחריו. יש לי איזה חלום, שאולי יום אחד אכתוב עליה גם ספר, שאני נוסע לראות את הצריף בו גר אבי ואז עומדת איזו גברת מבוגרת ממני ואני מגלה שזו אחותי". 



המגיש סיפר גם על הייחודיות של יום זה עבורו אישית: "האמת שזה הוא יום קשה יותר משאר הימים עבורי, אני קורא הרבה מאד ספרים על נושא השואה, שומע עדויות. בימים אלה אני קורא על שיתוף הפעולה של פולנים לרצח היהודים בפולין. קראתי שלל ספרים על הפולנים שפשוט רצחו את שכניהם בכפרם, דברים שלא יאמנו, דברים מאד מזעזעים. אני אוהב את פולין ונוסע לשם כתייר ברצון ומרגיש שם מצוין. נולדתי בה ואני מדבר את השפה. הדור הנוכחי לא חטא בשום דבר בעיני. רבים מהם אוהבים אותנו ושמחים לשוחח אתנו. מצד שני, אני זוכר את ההיסטוריה".



עוד אמר אריה גולן כי "הקרקע האירופאית הייתה נוצרית והאשמה שאנחנו היהודים רצחנו את ישו עבדה טוב מאד יחד עם המשבר הכלכלי כשאת השנאה הוביל דיקטטור אכזרי, הכופה משטר אימים יחד עם תעמולה חזקה ברדיו, טקסים ומסדרים. מי שהוציא את היהודים מהבתים אלו אותם מפקדים ושוטרים מקומיים ואת הגטו בוורשה בנו יהודים בהוראת הגרמנים. היו מקומות שהוציאו הוראה ליהודים לשלם את כל המסים שהם חייבים למדינה שלפני שהשמידו אותם. זה פשוט לא יאומן, עד היום אני לא מאמין למה שאני קורא".



בהמשך התוכנית עלתה לשידור סוזן אדל, מתנדבת בכירה במד"א, אשר סיפרה על היחידה המיוחדת הפועלת לאיתור קרובים וחידוש קשרי משפחה שנותקו בשואה. מגישי השידור, שהתעניינו בדבריה, החזירו לקו את אריה גולן, אשר גולל את סיפורו בפניה, ואדל, לאחר הפנייה הנרגשת, החליטה להירתם למאמץ לנסות ולאתר את אחותו.
 
"אין לי הרבה פרטים", הודה גולן, והוסיף: "בטיפשותי, לא שאלתי את אבי עוד שאלות עליה, והוא לא נידב פרטים. רוב הסיכויים שהמשפחה הנוצרית, לה אבי מסר את אחותי, ביחד עם כל כספו ורכושו, הסגירו אותה לחיילים הנאציים שהגיעו, אבל אנחנו רוצים לגלות את הכל", סיכם בהתרגשות גולן.

עריכה: איתמר זיגלמן