בוטלה השביתה שתוכננה למחר במגזר הציבורי לאחר שההסתדרות ומשרד האוצר הגיעו היום (שני) להסכמות על זכויות פורשי רשות השידור ביישום מתווה השידור הציבורי של נתניהו-כחלון. בין עיקרי ההסכמות: בתקופת תחילת שידורי תאגיד "כאן" (החל מתחילת החודש הקרוב) חלקם של עובדי רשות השידור שייקלטו בתאגיד יעמוד על כ-65 אחוזים במקום 51 אחוזים, כפי שסוכם בעבר, ועוד כ-100 עובדים נוספים ייקלטו לשירות המדינה במסגרת תקנים לא מאוישים.



לפי תנאי ההסכם שהושג, כ-555 עובדי רשות השידור ייקלטו לעבודה בתאגיד השידור הציבורי, וחלקם בכוח העבודה בתאגיד. באוצר מדגישים כי הדבר יעשה תוך שמירה על המסגרת התקציבית שנקבעה לתאגיד השידור. כלל עובדי רשות השידור בגילאי 50-40, שהפורשים מביניהם היו עלולים למצוא עצמם עם פנסיה נמוכה מאד בשל מבנה שכר מעוות ברשות הנסגרת וללא סיכוי ממשי למציאת עבודה חדשה, ייקלטו בתאגיד או בשירות המדינה. עובדי רשות השידור מעל גיל 50 יזכו לקבל פנסיית גישור.



שי באב"ד, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הישג נוסף שההסתדרות מצביעה עליו הוא ביטול היקפי ההעסקה במיקור חוץ (עבודה קבלנית) בתאגיד השידור החדש. חברות הפקה שיעסיקו את יוצאי רשות השידור, יקבלו עדיפות בניקוד בקבלת תקציבים המיועדים ליצירה מקורית למשך תקופה שתקבע מיום תחילת השידורים. עוד הושג שיפור משמעותי בתנאי הפורשים מרשות השידור המבוטחים בקרן פנסיה חדשה.



יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההסכמות שהושגו ואמר: "עשינו מאמצים רבים והגענו לפתרון שמציל את מטה לחמם של מאות עובדים, מונע מיקור חוץ, קובע שיפור דרמטי בתנאי הפרישה, ומסדיר גם קליטה בשירות המדינה". מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הוסיף: "מתוך אחריות חברתית ובמטרה לתקן עיוותים שנוצרו לפורשי רשות השידור, סוכם עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי ישופרו התנאים של מקבלי הפנסיה הנמוכה ולהביא לקליטה של עובדים שלא זכאים לפנסיית גישור".



"הסכם רופס", יחימוביץ', צילום: יונתן זינדל,פלאש 90



המועמדת לראשות ההסתדרות, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', הגיבה בחריפות על ההסכם ותקפה את ניסנקורן. ״השביתה המדומה שאיש לא חשד שתתקיים הסתיימה למרבה הציניות בעיצומו של יום השואה, והמטרה הושגה: כותרות בעיתונים לטובת קמפיין בחירות נואש, שאליו גויסו בעל כורחם ככלי משחק כל העובדים במשק". אמרה חברת הכנסת.



יחימוביץ' הוסיפה: "המציאות המרה שבה מאות רבות של מפרנסים בעלי משפחות הולכים הביתה נותרה כשהייתה. ההסכם הרופס כבר היה חתום מזמן בין יושב ראש ההסתדרות לבין שר האוצר, שותפו לקואליציית העסקנים בהסתדרות, עוד בטרם הוכרזה השביתה המדומה. ושיא הציניות: יושב ראש ההסתדרות איים להשבית את המשק נגד הסכם שהוא עצמו חתם עליו לפני שלוש שנים, ובו הוטל כתם שלא ימחה על יחסי העבודה בישראל, המאפשר חיסול מקום עבודה ופתיחתו מחדש".



בתגובה לדבריה של יחימוביץ', נמסר מסיעת עוגנים של ניסנקורן: "כמה צפויה ההודעה של יחימוביץ'. לא מתביישת, במקום לברך על ההישגים החשובים לעובדים, כמו בעבר, היא משסה ומפלגת. פתטי".