הסערה סביב החלטת משרד החינוך לדחות את חופשת ל"ג בעומר ביממה מיום ראשון ה-14.5 ליום שני ה-15.5 נמשכת. כפי שפורסם הערב (שני) בחדשות 2, פורום ועדי ההורים היישוביים העביר הצעה למשרד החינוך לפיה החופשה תוקדם ליום חמישי ה-11.5. הצעה זו הועברה גם לרב הראשי דוד לאו, שהביע תמיכה בה והבהיר כי פנייה בנושא הועברה לידי שר החינוך נפתלי בנט לפני מספר חודשים.



ישראל אליסף, מנהל תחום גנים בארגון ההורים הירושלמי, מסר כי "אנו שמחים על התמיכה של הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שליט"א ביוזמתנו להקדמת המדורות ליום חמישי והחופשה ליום שישי. זו הצעה שנותנת מענה לכל המגזרים ומרבה אהבת חינם, שכן לא יהיו חילולי שבת, ההורים לא יצטרכו לקחת יום חופש מיותר, שכן רובם ממילא לא עובדים ביום שישי. הבגרויות ביום שני שהיו צפויות להידחות ישארו בתאריך המקורי. המורים לא יפסידו יום חופשה שיתקיים כאמור ביום שישי והמשק כולו ירוויח כמילארד וחצי שקל כתוצאה מביטול יום חופשה מיותר לחלוטין. אנו קוראים לשר החינוך של כולם, השר נפתלי בנט, לקבל את הצעתנו ובזה לפתור את הבעיה שנוצרה".



פז כהן, יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, התייחס ליוזמה ואמר כי "אנחנו מברכים על יוזמה טובה ונכונה שעלתה מהשטח. נעשה כל שנדרש כדי לקדמה מול משרד החינוך, ארגוני המורים ומועצת התלמידים שהם שותפינו".



כזכור, משרד החינוך הודיע ביום שישי כי ההחלטה על דחיית החופשה התקבלה "כמענה לצרכים השונים של תלמידי המערכת ובעקבות פניית הרבנות הראשית לישראל בעניין. המשרד יבצע את ההתאמות הנדרשות לצורכי המוסדות בימים הקרובים". במשרד הדגישו גם כי הצעד נעשה בשיתוף פעולה עם ארגוני המורים ועוד ציינו כי בבסיס ההחלטה עמד הצורך לתת מענה לכ-750 אלף תלמידים במערכת החינוך, שלא יוכלו לחגוג את ל"ג בעומר באופן הראוי, בשל ציון החג ביום שבת.



לאחר ההודעה ההורים הודיעו שהם שוקלים ללכת לבג"ץ. יו"ר הנהגת ההורים בקריית אונו אמר ל"מעריב אונליין" כי "אני חושב שמשרד החינוך התעלם לחלוטין מההורים. ההנחיה שלו הייתה כפופה לזה שההורים יסכימו ואף אחד לא שאל את ההורים. למעשה, צפצפו בפועל על ההורים ועל הילדים. חבל שמנכ"ל משרד החינוך, שרק נכנס לתפקידו, מתנהל ככה".



ממשרד החינוך נמסר: אין כל שינוי בהחלטת משרד החינוך לגבי שינוי מועד חופשת ל"ג בעומר.



מארגון יציגים (חדר מחנכים) נמסר כי "יוזמת ההורים להקדמת ל"ג בעומר בהחלט רלוונטית לשנה הבאה, אך בשנה זו עדיין מותירה 173 אלף עובדי הוראה ללא פתרון ועם פגיעה כלכלית גדולה. בין אם החופשה תהיה בשישי או שני - האם משרד החינוך יישלח גננת מחליפה למאות גנים ביום ראשון? האם משרד החינוך יתגמל מורים שידרשו לעבוד שעות נוספות במילוי מקום? עד כה לא יצאה הנחייה כתובה למנהלים ובשטח מתרחש אי סדר גדול. המצב בו קיימים איגודים עם המורים ומורים בלי איגודים הוא חמור. טוב יעשו האיגודים היציגים אם במקום לכתוב את דעתם בפוסטים בפייסבוק, יפעלו לפרסום חוזר מנכ"ל מפורט למנהלים ולאכיפתו בשטח על מנת למנוע פגיעה בגננות ומורים רבים"