ראש השב"כ לשעבר עמי אילון ביקר את החלטתו של רה"מ להציב אולטימטום לשר החוץ הגרמני במקרה שבו האחרון ייפגש אם נציגי ארגון "שוברים שתיקה" במהלך ביקורו בארץ. לדבריו, כפי שהובאו בראיון אצל ניסים משעל ודרור רפאל ב-103FM, "האולטימטום גורם נזק גדול למדינת ישראל ופוגע במדיניות החוץ שלה". כמו כן, הוא הסביר כי מדובר בצעד פוליטי: "הוא מעדיף את הפוליטיקה הפנימית הקטנה כדי להיבחר שוב על חשבון האינטרס האמיתי של מדינת ישראל. בנוסף, הוא לא מבין עד כמה הנושא של הצוללות חשוב למדינת ישראל וכמה הנושא רגיש לגרמניה".



"בינתיים אנו יכולים להבין שבמאבק בין נתניהו ל'שוברים שתיקה' בוחר שר החוץ הגרמני באחרונים, אם כי לא פורסמה בעניין הודעה רשמית מטעמם", קבע אילון, שהוסיף: "כרגע העדיפות של גרמניה, ככל שהיא באה לידי ביטוי במדיניות שלה, היא להיפגש עם שוברים שתיקה ולא עם ראש הממשלה הישראלי. הם לא מזדהים עם ההתנחלויות והכיבוש".



נתניהו ושר החוץ הגרמני. "רה"מ גורם נזק למדיניות החוץ שלנו". צילום: Getti Images, פלאש 90
נתניהו ושר החוץ הגרמני. "רה"מ גורם נזק למדיניות החוץ שלנו". צילום: Getti Images, פלאש 90



לטענתו, "הגרמנים עושים הפרדה. מבחינתם, ארגון 'שוברים שתיקה' הוא הראי שאומר לנו כל יום את מה שהעולם אומר לנו. אנחנו מחליטים אם לשבור את הראי, לא להסתכל בו או לקבוע שהעולם צריך להסתכל רק עלינו ולא על הראי. אנחנו מתנתקים מהעולם וחיים במציאות וירטואלית ורק אנחנו מסכימים עם עצמנו ואוהבים את עצמנו. העולם בא ואומר לנו משהו אחר".



 


עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן