מבקר המדינה, השופט בדימוס, יוסף שפירא, החל בבדיקה של פרשת ריקון מכל האמוניה בחיפה. על פי דיווח הערב (שלישי) בחדשות 2, בחודשים האחרונים החלו חוקרים של משרד המבקר לאסוף חומרים על הנשוא ממשרדי הממשלה, פרקליטות המדינה ועיריית חיפה.



אתמול נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לבחון מתן ארכה של שנתיים לריקון המכל, בניגוד להחלטת בית המשפט, זאת כדי למצוא פתרון לתעשיית האמוניה ולאלפי העובדים המשתכרים ממנה. הפעיליים הדורשים את הוצאת המכל מהאזור מעריכים כי התערבותו של נתניהו באה בעקבות פנייתם של נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שקראו לו לכנס את השרים הרלוונטיים לישיבה דחופה ולקבל החלטה שתסיר את האיום בדמות פיטורי אלפי עובדים. 



ח"כ יעל כהן פארן מהמחנה הציוני מתחה היום ביקורת יוצאת דופן בחריפותה על ראש הממשלה. בציוץ שהעלתה ח"כ פארן היא התייחסה להחלטתו של נתניהו עליה דווח כאמור ביום השואה וכתבה: "דווקא ביום בו אנו זוכרים את המיליונים שנחנקו בתאי הגזים, מחליט רה"מ להתערב לטובת מיכל האמוניה המסכן את חיי מיליון איש ואשה, במוות מגז". 



הציוץ הוסר במהרה אבל הספיק לעורר תגובות קשות בקרב גולשים שזעמו על ההשוואה מעוררת המחלוקת שערכה ח"כ פארן. לאחר מכן העלתה פארן ציוץ נוסף בו הסבירה את דבריה וטענה: "רק מול ציוץ פרובוקטיבי אתם מתעוררים? סיפור האמוניה והתערבות של נתניהו לטובת המיליארדר שמסכנת את תושבי חיפה היא לא סיפור גדול מספיק עבורכם?". 

בתוך כך, בית המשפט העליון קבע כי למכל האמוניה אין היתר בניה. בעיירת חיפה מתכננים לנצל את העובדה הזאת ולהוציא למיליארדר האמריקאי, ג'ולס טראמפ, צו עיכוב יציאה מן הארץ ולזמן אותו לחקירה בעירייה על עבירות בניה.