רוצח סדרתי במעלות־תרשיחא? חשד כזה ייבדק בעקבות מציאת גופתו של אלכסנדר ריז'וב, תושב העיר בן 51, בדירתו כשעליה סימני אלימות קשים. הרצח הנוכחי מצטרף לשני מקרי רצח דומים, שאירעו בבתי תושבים בעיר הגלילית השלווה בשנה וחצי האחרונות ואשר טרם פוענחו. בשלושת המקרים החקירה עדיין נמשכת, ובמקביל נבדק אם יש קשר ביניהם.



כוחות ההצלה שהוזעקו אתמול לזירה איתרו את ריז'וב שוכב ללא רוח חיים על רצפת ביתו ברחוב קרן היסוד כשסימני אלימות קשים על גופו. צוותים של מד”א ביצעו בו מספר בדיקות וטיפולים רפואיים, אך תוך זמן קצר נאלצו הפרמדיקים לקבוע את מותו במקום. יצוין כי זמן קצר לאחר מציאת הגופה הוציאה המשטרה צו איסור פרסום על פרטי החקירה, והצו עדיין עומד בעינו.



עוד בטרם הוצא הצו, התברר כי גרושתו של ריז'וב סיפרה כי הגיעה שלשום בשעת לילה לדירתו, אך זו הייתה נעולה ולכן נמנע ממנה להיכנס. בשעות הבוקר היא הגיעה שוב לבית ואז מצאה את הדלת פתוחה. הגופה נמצאה במיטה כשעליה סימני אלימות קשים. בין השאר, נמצא בזירת האירוע חץ, והבית, לדבריה, נראה כמו אחרי פוגרום וקירותיו היו מכוסים בדם.




"אדם שקט ונוח"



האישה הגיעה לתחנת המשטרה למסור עדות, והחוקרים יבדקו את גרסתה ואת הזמנים שבהם על פי החשד ביקרה בדירה. ריז'וב עצמו היה נכה שהתנייד ברחבי העיר בקלנועית. שכניו סיפרו כי הוא היה “אדם שקט, נוח ולא מזיק, שהגיע לאזור הזה לפני כשנה”.



כאמור, מדובר במקרה רצח שלישי עם סממנים דומים בתוך כשנה וחצי, מה שמעורר לא מעט שאלות, וגם חששות, בקרב התושבים בעיר. ב־23 ביוני אשתקד נמצאה גופתה של לובה קגנובה בת ה־68 מוטלת ללא רוח חיים בדירתה כשעליה סימני אלימות קשים. הגופה נמצאה לאחר שכוחות כיבוי אש פרצו לדירה. מדובר ברצח שלא פוענח עד היום.



הרצח הראשון היה של סמיון ויולין בן ה־92 שהתגורר לבדו ב־10 באוקטובר 2015. שכנתו של הישיש הזעיקה את המשטרה ונתנה לכוחות שהגיעו למקום מפתח לדירת הקשיש. לאחר שנפתחה הדלת התגלתה גופתו של הקשיש מוטלת ללא רוח חיים, לאחר שעל פי החשד הוא הוכה בראשו מספר פעמים מחפץ חד. גם רצח זה, כאמור, לא פוענח.