בית החולים מאיר בכפר סבא יושבת מחר בין השעות 8-10 בבוקר, זאת בעקבות מקרה אלימות קשה שאירע אתמול בשעה 2 בלילה, במחלקה הפנימית. עם היוודע מותה של מטופלת, בנה הגיע למחלקה ותקף בצורה קשה את אנשי הצוות. בין היתר הוא בעט, הניף אגרופים, קילל וגרם לאחד מאנשי הצוות לפנס בעין. בעקבות האירוע, ד"ר אלון הרשקו מנהל מחלקה פנימית ב' הגיע לשיחה עם כל צוות המחלקה.



ד"ר הרשקו סיפר: "מטופלת בשנות ה-50 לחייה אושפזה במחלקה במשך שישה ימים, כשהיא סובלת ממצב רפואי מורכב. זה פרק זמן שנחשב יחסית ארוך ולצערנו היא נפטרה הלילה". הרופא הוסיף כי "הרופא התורן והצוות הסיעודי הודיעו למשפחה שיגיעו כי החולה נפטרה. לאחר מכן הגיעו כמה מהם, בין היתר בנה כבן 20 שלא הכרנו קודם".



לדברי מנהל המחלקה, הבן נכנס לחדרה של אמו במחלקה וכשיצא משם השתולל והכה אנשי צוות באגרופים ובעיטות. "הרופא התורן קיבל פנס בעין וחפץ נזרק על האחות הכללית במחלקה. לאחר מכן הגיע איש ביטחון וגם אותו הבן הכה ואחר כך שבר מחשבים בתחנת האחיות", הוסיף, "אין לתאר במילים כמה זה היה נורא, אנשי הצוות שנפגעו נשלחו לחדר המיון לקבל טיפול והמשטרה הגיעה למקום ועצרה אותו תוך זמן קצר".



הרופא התייחס לתדירות מקרי האלימות שהצוות הרפואי חווה. "רמת האלימות היום מזעזעת, קללות ודיבור מבזה הם עניין יומיומי - יש ביטוי נפוץ שמי שלא מרוצה אומר: 'אני מבין למה שורפים אתכם', "האלימות הפיזית הזו היא קצה קרחון. התדירות שלה גבוהה ומשפילה, ופגיעה גופנית כמו של אתמול בלילה לא רואים כל כך. אסור לעבור על זה בשתיקה".



יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן סיפרה: "מחר נגיע לכפר סבא למחות בשם כל האחיות בישראל על האלימות המשתוללת. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הבטיח לנו שיפעל להורדת האלימות במערכת הבריאות. אני לא זוכרת את מצב כזה. אנחנו הפכנו לשק האגרוף של משפחות ומטופלים".