במשך חודשים מנסה המשטרה להגיע למיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת במסגרת תיק 1000, המכונה גם תיק המתנות. היום (רביעי) חשף עיתונאי ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' כי לאחר התחבטויות החליטו במשטרה לוותר על עדותו של פאקר. אבל עם זאת, לא בטוח בכלל שמדובר בחדשות טובות לראש הממשלה.



לפי הדיווח, עד עתה בתיק 1000 נאספו למעלה מ-90 עדויות שמציירות תמונה ברורה ובלתי ניתנת לערעור, כך לפי המשטרה. בחודש הבא היא תסכם את התיק ותמליץ חד משמעית על כתב אישום נגד ראש הממשלה.



מלשכתו של נתניהו נמסר בתגובה לפרסום: ״איזו הפתעה! אחרי אינספור הדלפות במשך חודשים ארוכים שהמשטרה תמליץ להעמיד לדין את ראש הממשלה, האם בכלל אפשר היה לדמיין שהם יודו באמת הפשוטה: שאין כלום - כי לא היה כלום״.



בנימין נתניהו. צילום: יונן זינדל, פלאש 90
בנימין נתניהו. צילום: יונן זינדל, פלאש 90



כזכור, במסגרת תיק 1000 נחקרת קבלת מתנות נרחבת של נתניהו מהמיליארדר ארנון מילצ'ן – בפרט סיגרים ושמפנייה בשווי מאות אלפי שקלים. מלבד זאת המשטרה חוקרת חשד לקבלת טובות הנאה נוספות מבעל ההון. עוד פורסם כי על פי אחד מידידיו, בעדותו במשטרה אמר מילצ'ן כי הדרישה לקבלת טובות הנאה מצד בני הזוג נתניהו גרמה לו לפחות בהזדמנות אחת לתחושת "גועל". במסגרת הפרשה גם נחקרים קשריו של נתניהו עם המיליארדר ג'יימס פאקר.  
נתניהו נחקר במקביל גם בתיק "2000", במסגרתו נבדקת עסקה בינו לבין מו"ל ידיעות ארנון (נוני) מוזס, בחשד לכאורה שנתניהו הבטיח למוזס סיוע בפגיעה בחינמון "ישראל היום" ותיווך למשקיעים בתמורה לסיקור אוהד בעיתונו.