החוק בנושא דחיית העלאת שידורי התאגיד הציבורי ל-15 במאי עבר אמש (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית, בנוכחות רה"מ שהשתתף אף הוא בהצבעה. הדיון התאפשר לאחר שבג"ץ דחה עתירה של שלוש חברות כנסת, שהוגשה מוקדם יותר, בטענה שנרמסו ההליכים הדמוקרטיים בשל הסדרי הדיון שנקבעו. בסך הכל הצביעו 35 ח"כים בעד החוק ו-28 נגדו.



אחרי יום העצמאות הקואליציה מתכוונת להעביר את החוק החדש שיאפשר את הקמת תאגיד החדשות החדש בתהליך מזורז של שלוש קריאות זאת מכיוון שיש  להשלים את התהליך עד ה-15 במאי.



יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין מתח ביקורת על הגשת העתירה לבג"ץ. לטענתו, "ביזוי הכנסת קרה לא רק בשל התנהגותם של מעטים אלא גם בגלל ריבוי העתירות של חברי הכנסת בנושא". מוקדם יותר, אנשי משמר הכנסת סילקו בכוח מיציע האורחים באולם המליאה קבוצה של אנשי התאגיד שהניפו כרזות עליהן נכתב "דחייה לדורות".



יו"ר הכנסת אדלשטיין. ביקר את ריבוי העתירות שהוגשו בנושא התאגיד. צילום: פלאש 90
יו"ר הכנסת אדלשטיין. ביקר את ריבוי העתירות שהוגשו בנושא התאגיד. צילום: פלאש 90



כזכור, לפני מספר שבועות הושגה הפשרה בנושא תאגיד השידור הציבורי "כאן" בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר משה כחלון. על פי המתווה שנחתם בין הצדדים, התאגיד יעלה לשידור באיחור של שבועות ספורים ולא יאוחר מסוף חודש מאי. 



כמו כן, במסגרת הפשרה, השידור הציבורי ייצא לדרך חדשה באמצעות התחלת שידורי תאגיד השידור הציבורי והקמת תאגיד לחדשות ואקטואליה. לצורך כך יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים. הסדרי בחירת הנהלתו והמועצה שתפקח עליו יהיו במתכונת זהה להסדרים שקבועים היום בחוק בנוגע לתאגיד "כאן". 



עוד נקבע בפשרה, שגיבשו מנכ״ל משרד האוצר, שי באב״ד, ומנכ״ל משרד התקשורת, מומו פילבר, בליווי השרים יריב לוין וצחי הנגבי, כי תאגיד החדשות החדש יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד. משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות השידור שלא ימשיכו בתאגיד החדשות ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו. במסגרת פשרה זו ישמרו מסגרות התקציב. עוד נקבע כי חוק הפיקוח על התקשורת יוקפא ולא יקודם בשלב זה.