בעקבות תקיפה חמורה של הצוות הרפואי במחלקה פנימית בבית החולים "מאיר", שאירעה אתמול לפנות בוקר, בית החולים הושבת למשך שעתיים הבוקר (חמישי). התקיפה אתמול בשעה שתיים לפנות בוקר, כאשר עם היוודע דבר מותה של מטופלת, הגיע בנה למחלקה ותקף בצורה קשה ואכזרית את אנשי הצוות במחלקה. התוקף השתמש באגרופים ובבעיטות, קילל, השליך חפצים, גרם לפגיעה גופנית בקרב אנשי הצוות והשאיר "פנס" בעינו של הרופא התורן. מנהל המחלקה פינה את סדר יומו והגיע אתמול בבוקר לשיחות עם כל צוות המחלקה, כדי להרגיעם ולשכך את הרגשות הקשים שהם חווים בעקבות הטראומה האלימה.



מנהל מחלקה פנימית ב' בבית החולים מאיר, ד"ר אלון הרשקו: "הייתה אצלנו מטופלת בשנות ה־50 לחייה במצב רפואי קשה ומורכב. היא אושפזה אצלנו שישה ימים, קיבלה טיפול אינטנסיבי והרבה תשומת לב, ולצערנו נפטרה בסביבות השעה 2 בלילה. הרופא התורן והצוות הסיעודי הודיעו למשפחה שהחולה נפטרה. הגיעו כמה מבני משפחתה ובהם בנה, כבן 20. הוא נכנס למחלקה, לחדרה של אמו, יצא משם והשתולל. הוא הכה אנשי צוות באגרופים ובבעיטות. הרופא התורן קיבל 'פנס' בעין, וגם אח במשמרת הלילה הוכה. בהמשך הגיעה האחות הכללית, הוא זרק עליה חפץ ופגע בכתפה. הגיע איש הביטחון והוא הכה גם אותו. אין לתאר במילים כמה נורא זה היה. אנשי הצוות שנפגעו נשלחו לחדר המיון לטיפול. הוזמנה משטרה, הגיעו ארבע ניידות משטרה בתוך זמן קצר ועצרו אותו".



יו"ר ועד העובדים לילי כהן. "הצוות בפחד". צילום פרטי
יו"ר ועד העובדים לילי כהן. "הצוות בפחד". צילום פרטי



"בבוקר אספתי את כל צוות המחלקה. רמת האלימות כיום מזעזעת. קללות ודיבור מבזה הם עניין שבשגרה. יש ביטוי נפוץ שמי שלא מרוצה אומר: 'אני מבין למה שורפים אתכם'. האלימות הפיזית היא קצה הקרחון. הקרחון עצמו זו גישה אלימה יומיומית במדינה הזו. פגיעה גופנית כמו אתמול בלילה לא רואים כל כך הרבה, אבל זה לא בא מתוך ואקום. האור בקצה המנהרה הזו הוא שכל הרשויות בראש אחד, לא לעבור על זה בשתיקה".



יו"ר ועד העובדים של בית החולים, לילי כהן: "זה מבהיל, הצוות בפחד. אי אפשר לעבוד כך. אני מצפה מההנהגה שלנו שתמגר את התופעה. אם יושיבו את האנשים הללו במעצר ויהיה קנס כספי לרווחת החולים, אם אנשים ייכלאו וייקנסו ותהיה בושה מהמעשים הללו – יש סיכוי שנפסיק את התופעה האיומה הזו".


יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן: "מחר נגיע לכפר סבא למחות בשם כל האחיות בישראל על האלימות המשתוללת. מנכ"ל משרד הבריאות הבטיח לנו שיפעל להורדת סף האלימות במערכת. אני לא זוכרת מצב כזה. הפכנו לשק האגרוף של משפחות ומטופלים".



יו"ר חטיבת בתי החולים של ההסתדרות, האח הוותיק שאול סקיף, אמר: "אנחנו ניצבים מול עוד יום של אלימות, חלק מאלימות בלי פוסקת נגד אחים, אחיות וכלל צוותי הרפואה. קובעי המדיניות אינם נוקטים צעדים למיגור האלימות. לא נראה שמישהו שם מבין את חומרת הבעיה. השאירו אותנו לבד מול האזרחים וברחו. הפקירו אותנו". ממשרד הבריאות לא התקבלה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.