לאחר הכינוס המיוחד של הסנאט לתדרוך על אודות קוריאה הצפונית, הודיעה ארה"ב כי מערכות ההגנה מפני טילים שהציבה בקוריאה הדרומית "יהפכו מבצעיות בתוך ימים ספורים", והבטיחה להדק את הסנקציות נגד המדינה המסוגרת. הגנרל הארי האריס, מפקד הכוחות האמריקאים בחצי האי, אמר כי "מערכות THAAD להגנה מפני טילים יהיו מבצעיות בימים הקרובים על מנת להגן טוב יותר על קוריאה הדרומית מפני האיום המתגבר מקוריאה הצפונית". לטענתו, הוא "אינו פוסל אפשרות כי קוריאה הצפונית תבצע מעשה פזיז אם תצליח לחמש טיל בליסטי בנשק גרעיני". עם זאת, הוא ניסה להרגיע מעט את המתיחות ואמר כי "מערכת ההגנה נועדה להחזיר את מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג־און להיגיון, לא להוריד אותו על ברכיו". 
 
לאחר התדרוך למאה חברי הסנאט, הודיע הממשל האמריקאי כי הרחבת הסנקציות ולחץ דיפלומטי על קוריאה הצפונית יעמדו בראש סדר העדיפויות בניסיון לפתור את המשבר. גם חברי הסנאט אישרו כי "לא הוצגה אופציה צבאית במהלך התדרוך". עוד קודם לכן הודיעו מזכיר המדינה רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, וראש המודיעין הלאומי דן קואטס כי "הנשיא טראמפ ילחץ על קוריאה הצפונית על ידי הידוק הסנקציות הכלכליות ונקיטת צעדים דיפלומטיים יחד עם בנות בריתנו והשותפים האזוריים שלנו".
 
בהודעה שפרסמה קוריאה הדרומית נמסר: "סיאול וארה"ב הסכימו לנקוט צעדי ענישה נגד קוריאה הצפונית במקרה של פרובוקציה אסטרטגית נוספת, לרבות החלטה חדשה של מועצת הביטחון בנושא".


בקוריאה הצפונית ממשיכים לשדר "עסקים כרגיל" ולטעון כי הם לא ממש מתרגשים מהאיומים של ממשל טראמפ. סוק צ'ול־וון, נציג המשטר בקוריאה הצפונית, הודיע בראיון לרשת CNN כי "ניסויי הגרעין שלנו לעולם לא ייפסקו". הוא לא התחייב כי קוריאה הצפונית תבצע ניסוי גרעיני שישי בקרוב, אולם אמר כי ההחלטה לא תושפע מהלחץ האמריקאי. "הניסויים הגרעיניים הם חלק חשוב מהמאמצים המתמשכים שלנו לחזק את הכוחות הגרעיניים שלנו", אמר צ'ול־וון.