מאות ישראלים צפויים להשתתף היום (שישי) ב"צעדת האקלים" אל שגרירות ארצות הברית שם יפגינו נגד הנשיא טראמפ וניסיונות ממשלו לקעקע את הסכמי האקלים הבינלאומיים ולהתנער בלחץ התעשייה המזהמת בארה"ב (מגדולי תורמיו ותומכיו של טראמפ) מחלקה המשמעותי של אמריקה בהתחממות העולמית ושינויי האקלים. כל ארגוני הסביבה הגדולים בישראל, בראשם "מגמה ירוקה" ו"גרינפיס" ישראל, חוברים יחד להוציא לפועל את מה שאמור להיות ההפגנה הסביבתית הבינלאומית הגדולה שהיתה אי פעם בישראל. הלן לה גל, שגרירת צרפת בישראל, תצטרף למצעד האקלים הישראלי ובשגרירות צרפת מדגישים: "הדבר משקף את חשיבות רבת השנים שמייחסת צרפת למאבק בהתחממות הגלובלית ואת תמיכתה בארגונים ישראליים הפועלים למען הגנת הסביבה". ארגון הסטודנטים "מגמה ירוקה" יזניק את ההפגנה ב-11:30 משדרות בן ציון בתל אביב אחרי פעילות הסברה שיקיים במקום מהשעה 10:00 ואז יצעדו המפגינים לאורך רחוב בוגרשוב בעיר עד לבניין שגרירות ארה"ב ברחוב הירקון שם תתקיים ההפגנה. 

בכך מצטרפת ישראל להפגנות דומות שמתקיימות במהלך החודש האחרון בכל רחבי העולם נגד טראמפ שמאז נכנס לתפקידו שם לו למטרה לבטל את הרגלוציה הקשיחה על התעשייה המזהמת שהטיל קודמו בתפקיד, ברק אובמה, ולהפחית את מחויבותה הבינלאומית של ארה"ב להסכם פריז מדצמבר 2015. ההסכם קבע יעדים מחייבים למדינות העולם במטרה להגביל את ההתחממות העולמית הממוצעת לפחות מ-2 מעלות (עד מעלה וחצי צלזיוס) עד שנת 2050, בהשוואה לתקופה הטרום תעשייתית. כמעט כל קהילת מדעני האקלים בעולם גורסת זה שלושה עשורים כי כשלון בהגעה למטרה של הסכם פריז יגרור את כדור הארץ כולו אל נקודת אל חזור שתדון את צעירי העולם היום לחיים בלתי נסבלים בעולם מרובה אסונות טבע, פגיעה קשה במאגרי המזון והמים ובהתאם התרחבות העוני והפליטים ועלייה מסוכנת של מפלס הים בשל המסת הקרח המאסיבית בעולם בעקבות ההתחממות המואצת. 
הנזקים של טרמאפ

מנתונים שאספנו בסיוע ארגון גרינפיס הבינלאומי עולה כי בהסכם פריז תחת אובמה התחייבה ארה"ב להפחית 28% מפליטות גזי החממה שלה עד 2030, השוות ערך להפחתת 1.7 ביליון טון פליטות גזי חממה. הם מהווים 13% מהפליטות בעולם היום. בגרינפיס מדגישים: "נשיא ארה"ב הנבחר מחזיר אותנו לאחור. מאז היבחרותו נקט טרמפ מספר צעדים בהם חיסול 50 תכניות סביבתיות, מינוי מכחיש אקלים לתפקיד ראש הסוכנות להגנת הסביבה (המקבילה למשרד להגנ"ס בישראל), קיצוץ 30% מהתקציב , פיטורים המוניים בסוכנות למשרד להגנת הסביבה (3,200 משרות מתוך 15,000), ועוד ועוד". 

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ כבר הספיק לבצע את הפסקת מימון "התוכנית לכוח נקי" שיזם ממשל אובמה, השואפת להגביל את פליטות הפחמן הדו-חמצני של תחנות כוח ב- 32% בהשוואה לשנת 2005, הפסקת התמיכה בתוכניות ומחקרים בינלאומיים על שינוי האקלים, קיצוץ של 233 מיליון דולר בתקציב זרוע המחקר המרכזית של הסוכנות להגנת הסביבה שהם מחצית מכלל תקציב המחקר, קיצוץ של 129 מיליון דולר בתקציבים למשימות אכיפת עבירות סביבתיות, הפסקה מוחלטת של העברת תשלומים ל"קרן האקלים הירוק", אליה התחייבה ארה"ב בהסכם פריז – משמע ביטול העברת עוד 2 מיליארד דולר כדי לסייע למדינות מתפתחות לעמוד בהסכם וכן הלאה.
ראשי ארגוני הסביבה בישראל: "הבורות וחוסר האחריות של טראמפ עצובים ומסוכנים לעולם"
ד"ר יונתן אייקנבאום מנהל המאבקים של ארגון הסביבה גרינפיס, מדגיש: "רק במזרח התיכון הטמפרטורה קפצה ביותר ממעלה וחצי מאז התחילו המדידות. אנחנו צועדים מחר (שישי) כי את התנועה למען כדור הארץ אי אפשר לעצור, וגם טראמפ לא יכול להחזיר את הרכבת לאחור. אנרגיות מתחדשות מנצחות במערכה ומניות הנפט והפחם בשפל חסר תקדים כיום, אך לפנינו חלון הזדמנויות צר מאוד. הפתרון נעוץ במעבר ל- 100% אנרגיות מתחדשות עד 2050. עלינו כאזרחים לתבוע מהמדינות לעמוד ביעדים להם התחייבו במסגרת הסכם האקלים מהר ככל האפשר לטובת כולנו ולטובת הדורות הבאים. כמעצמת שמש וחדשנות, ישראל היא זו שצריכה להוביל את המהפכה של המאה הנוכחית, מהפכת האנרגיות המתחדשות". מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה, מאשים: "מדיניות ההכחשה של נשיא ארה"ב למשבר האקלים העולמי היא מקרה קלאסי של טיפש הזורק אבן לבאר ומשאיר לדורות של חכמים לנסות להוציא אותה. למעלה מ 95% ממדעני האקלים בעולם טוענים כי משבר האקלים קיים והוא תוצאה ישירה של מאות שנות תיעוש ושריפת פחם ודלקים מאובנים. עצוב לראות את הבורות וחוסר האחריות שמפגין נשיאה של המעצמה המזהמת ביותר בעולם כנגד הסכנה הגדולה והמוחשית ביותר אתה מתמודדת האנושות כיום. טראמפ מדרדר את ארה"ב ואת האנושות כולה, ואנחנו הדור היחיד שעוד יכול לעצור את הקטסטרופה שכבר מתרחשת בחלקים גדולים של העולם".  
המפגינים יתריעו גם בפני הממשלה בישראל לבל תיסוג מהתחייבותה לעבור בתוך 15 שנים מ-2% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות (שמש, רוח, מים) ל-17%, משום שבכל רחבי העולם חוששים כעת מדעני האקלים מסחף שיווצר בעקבות מדיניות טראמפ של התנערות מהסכמי פריז. מגמה ירוקה וגרינפיס ישראל תובעים מהממשלה לאמץ אפילו יעד שאפתני יותר של הגעה ל-30% ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בתוך עשור וחצי והפעלת רגולוציה קשיחה על  התעשיות הפטרוכימיות, עידוד תחבורה ירוקה וצמצום השימוש בדלקים מזהמים ועידוד צרכנות של מוצרים שיוצרו בתהליך ידידותי לסביבה. 
גלבוע מדגיש: "היום, יותר מתמיד, ישראל חייבת להיות אור לגויים וללחוץ על הממשל בוושינגטון לא לסגת מהתחייבויותיו בהסכם פריז. מדיניות האקלים של ארה"ב משפיעה על העולם כולו ועלינו לדרוש, בנחישות ובתקיפות, שהממשל ימשיך במחויבות שלו למאבק במשבר האקלים. אין לנו עוד עולם וזוהי החובה המוסרית והערכית של כולנו לדאוג לשלומה של האנושות לעוד דורות רבים".