שני מקרי אלימות קשים במערכת הבריאות בתוך בפחות משבוע: הבוקר (שישי) הושבת במשך שעתיים בית החולים הפסיכיאטרי 'שלוותה' ברעננה, זאת בעקבות מקרה אלימות קשה שהתרחש אתמול במרפאת החוץ לבריאות הנפש של בית החולים כשמטופל נכנס למרפאה עם חפץ חד, שבר ואיים בהריגה על חייהם של אנשי הצוות הרפואי והמטפלים. בעקבות המקרה התקיימו הבוקר אספות הסברה והשבתה בין השעות 8:00-10:00. מרפאת החוץ ברעננה תושבת עד להודעה חדשה.



על האירוע דווח אתמול בבוקר למשטרה כשאדם מתפרע במרפאה ברעננה, גורם להרס באמצעות מכוש ונמלט. בעוד שוטרים שהגיעו למקום פתחו בתחקור האירוע, הגיע החשוד למקום בשנית ונעצר. למקום נגרם נזק אך לא דווח על נפגעים. חשוד, תושב רעננה בן 20, נעצר ויובא היום לבית המשפט להארכת מעצרו.



אתמול בבוקר התקיימה התכנסות והשבתה בבית חולים מאיר בכפר סבא, גם למשך שעתיים משמונה עד עשר בבוקר, זאת בעקבות האלימות קשה שלשום בלילה כנגד חברי צוות רפואי במחלקה פנימית בבית החולים. ביום שלישי בלילה בסביבות השעה שתיים עם היוודע מותה של מטופלת, הגיע בנה למחלקה ותקף בצורה קשה ואכזרית את אנשי הצוות במחלקה. הצעיר השתמש באגרופים ובעיטות, קילל, זרק חפצים וגרם לפגיעה גופנית בקרב אנשי הצוות. מנהל המחלקה פינה את סדר יומו והגיע אתמול בבוקר לשיחות עם כל צוות המחלקה. לאחר שגרם לחבלות, הגיעו כוחות משטרה לבית החולים ועצרו את הצעיר.



דלת שניזוקה ב'שלוותה'. צילום: דוברות המשטרה
דלת שניזוקה ב'שלוותה'. צילום: דוברות המשטרה




"הצוות היה נסער ופגוע"



פרופסור דני נמט, סגן מנהל בית חולים מאיר, ורופא ילדים בהתמחותו היה כונן בליל האירוע והוזעק למקום. בראיון ל"מעריב" סיפר על האירוע: "הייתי מנהל תורן בלילה בין שלישי לרביעי וקיבלתי טלפון מאחות כללית שאחראית על בית החולים בשעות הערב ובלילה על אירוע אלימות. אחרי כמה דקות קיבלתי שוב טלפון מאחות ותיקה ומוערכת שאמרה לי 'מה שקורה פה חריג, אני אחות 35 שנה ולא ראיתי דבר כזה. מכים פה את הצוות ועשים הרס במחלקה, אני מבקשת שתבוא'. באתי וכשהגעתי המשטרה כבר היתה שם. חולה בת 51 במצב מורכב הגיעה מאשפוז במוסד אחר ואושפזה במחלקה פנימית. על פי המקובל הודענו למשפחה וביקשנו מהם שיגיעו. הנוהל הוא שלא אומרים בטלפון לחולה שבן המשפחה נפטר, מבקשים להגיע בדחיפות ואומרים שהמצב לא טוב. המשפחה הגיעה ב-1:24 ונכנסה למחלקה. הרופא התורן ניגש ודיבר איתם, הם נכנסו לחדר והבן שראה שאמו נפטרה יצא החוצה וכשהרופא בא לדבר איתו הוא תקף אותו באגרופים וקללות. אח שניגש לסייע ולנסות להרגיע חטף חבטות קשות מאותו אדם. האחות הכללית הגיעה והפוגע הכה גם אותה, הפך את כל תחנת האחיות, את עמדות המחשב, זרק אותן על הרצפה תוך קללות".



"כשהגעתי פגשתי בצוות מאוד נסער ופגוע לא רק פיזית אלא רגשית. זו מחלקה מצוינת ואנשים שמקדישים את הכל לאותם חולים והם הרגישו פגועים נפשית ברמה עמוקה. שוחחתי איתם וגם עם יתר הצוות שלא נפגע ישירות מהתוקף. גם קצין הביטחון הגיע וועדת העל המטפלת באלימות נכנסה לתמונה. מנהל בית החולים זימן אליו את הצוות לשיחה לראות כיצד לסייע להם וכך גם שוחחנו עם יתר הצוות במחלקה", סיפר.