בתום מבצע שארך למעלה מחמישה חודשים, עצרה הבוקר (ראשון) המשטרה 20 חשודים בסחר בסמים ובאמצעי לחימה בעקבות פעילות סמויה של סוכן משטרתי. לפנות בוקר פשטו כ-160 בלשים, חוקרים, לוחמי יס"מ ומשמר הגבול, כלבנים וטכנאי זיהוי כל בתיהם של החשודים בכפר כנא, בית זרזיר, נצרת, כעבייה, זלעפה ואשקלון וביצעו בהם חיפושים במהלכם נתפסו סמים מסוג חשיש וגראס בכמויות שונות, עוד נתפסו 100 אלף שקלים במזומן וכלי רכב ששימשו את הסוחרים. כלל העצורים יובאו החל משעות הבוקר לדיון בבקשת הארכת מעצרם בבית משפט השלום בנצרת וצפויים מעצרים נוספים.



דובר מחוז צפון מספר על מבצע המעצרים

מן המשטרה נמסר כי במהלך הפעלתו ולאחר שביסס את מעמדו ורכש את אמונם של החשודים, ביצע הסוכן מספר רב של רכישות ועסקאות בתחום הסחר באמצעי לחימה וסמים תוך איסוף ראיות מפלילות כנגד עבריינים משפיעים בתחומים אלה. במסגרת הפעלתו רכש הסוכן שלושה אקדחים וארבעה רובים מסוג M-16, תת מקלע עוזי וקרל גוסטב. בנוסף נקנו גם סמים מסוג :M.D.A, חשיש וקוקאין.



עוד נאמר כי "פעילות הסוכן הינה חלק ממאבק מתמשך ובלתי מתפשר בתופעת השימוש, אחזקה וסחר באמצעי לחימה, הפוגעת בביטחון הבסיסי והאישי של האזרח הנורמטיבי. משטרת ישראל מפעילה מערך אמצעים גלויים וסמויים המושתתים על יכולות טכנולוגיות לאיסוף ראיות, מעצרם של העבריינים והבאתם לדין".



"המבצע והפעלת הסוכן מצטרפים לשורה ארוכה של פעילויות ומבצעים שביצעה ומבצעת משטרת ישראל בשנים האחרונות, במישור המודיעיני, המבצעי והחקירתי, לרבות באמצעות הפעלת סוכנים אמיצה, יצירתית ומוקפדת. מאבקה הנחוש של משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם רשויות האכיפה כנגד הפשיעה החמורה והאלימה, בדגש על תופעת הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי, סחר באמצעי לחימה לסוגיו, סחר בסמים ואלימות במסגרת סכסוכים בין גורמים עברייניים - תופעות הפוגעות בראש ובראשונה בציבור הנורמטיבי, בכלל המגזרים ומסכנות באופן ממשי את שלום הציבור וביטחונו".



"מאבק זה הניב עד כה חשיפות וביסוס ראיות כנגד מאות עבריינים משפיעים, הרחקתם מהרחוב ופגיעה בתשתית הכלכלית המאפשרת את פעילותם העבריינית ומופקת ממנה".