נקבע מותו של הילד בן ה-3 מקריית גת, שפונה היום (ראשון) לבית חולים ברזילי באשקלון במצב אנוש לאחר שנחנק בגן הילדים בו שהה, ככל הנראה מחול שנכנס לפיו במהלך משחק. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה. הותר לפרסום כי שמו של הילד הוא יחיאל מיכל הרבסט ז"ל.



מבירור ראשוני עולה כי הילד שהה בחצר הגן ביחד עם ילדים נוספים. בשלב מסוים, הבחינה העוזרת כי הילד ניגש אליה, בסיוע ילדים נוספים אליה כשפניו מלאות בחול. לדבריה, היא הכניסה את הילד אל תוך הגן ובסיוע עובדת נוספת החלו לשטוף את פניו ופיו, אם הוא איבד את הכרתו. מהמשטרה נמסר כי "בשלב זה אנו חוקרים את נסיבות המקרה הטראגי תוך איסוף עדויות וחקירת צוות העובדות במקום. מאחר ואנו בראשיתה של חקירה, לא ניתן להצביע בשלב זה מה גרם למותו של הילד".



הפראמדיקים של מד"א אייל מור יוסף וקרן סלבודניק שטיפלו בילד סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו פעוט כבן 3 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שנחנק מחול. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי שאנחנו מוציאים לו חול מהפה והוא פונה במצב אנוש תוך כדי המשך פעולות החייאה לבי"ח".



חיים מצליח, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיפר: "קיבלתי טלפון מהגננת כי אחד הילדים ששיחק בארגז חול אינו חש בטוב וסיפר כי חול נכנס לפיו. כשהגעתי למקום כאיש רפואה ראשון תוך כדי הזעקת כוחות רפואה נוספים וניידת טיפול נמרץ דרך מוקד 1221 של איחוד הצלה, הילד איבד את ההכרה והתמוטט. ביצעתי בו פעולות החייאה מתקדמות בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ומצבו הוגדר אנוש".



אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסרה כי "המקרה הטרגי שהתרחש היום ממחיש את החשיבות הקריטית להשגחה של מבוגר בזמן משחק של תינוקות ופעוטות. בעבר כבר קרו מקרים שבעקבות חוסר השגחה מספקת, ילדים נפצעו ואף מתו. אנו מפצירים בהורים, בצוותי הגן ובסייעות למנוע מקרים מסוג זה: תמיד להשגיח על תינוקות ופעוטות, לבדוק כי הילדים אינם מכניסים עצמים  קטנים לפיהם ולוודא כי הסביבה שלהם בטוחה״
מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו 89 ילדים בישראל עקב חנק. רוב מקרי התמותה היו של פעוטות בגילי 0-4 (כ-80% מהמקרים) והתרחשו בבית ובחצר הבית (כ-68% מהמקרים).