“נפגשנו ביום שצביקה נהרג. הגיעו כל מיני אנשים מהקיבוץ והתלבטנו מה אנחנו עושים עכשיו. ידענו שאנחנו לא הולכים להדליק נרות נשמה ולהוציא גיטרות, אלא לעשות את מה שצביקה היה עושה ומה שהתאים לאופי שלו וזה לעוף קדימה - לא לשקוע באבל, אלא לצמוח מתוכו”, אומר משה הומינר, חברו של סרן צביקה קפלן ז”ל, שנהרג במבצע צוק איתן. כעת, חבריו ובני משפחתו של קפלן רוצים להקים לזכרו את המרכז לסיור ולימוד גלבוע־מעיינות.

לאחר מותו של קפלן ז”ל הוקם “כוח צביקה” – צוות של חברים ובני נוער מהקיבוצים הסמוכים למירב, שם התגוררו צביקה ואשתו עדי. הם נסעו במהלך המבצע לעוטף עזה, ביקרו פצועים בבתי חיילים ומשפחות שכולות. לפני כשנה וחצי הם החלו לחשוב קדימה איך להנחיל את ערכיו של קפלן ז”ל. “נהרגים כל מיני סוגים של מלאכים, אבל צביקה זה בן אדם אחר לגמרי”, מספר הומינר. “הוא היה יוצא מהצבא והולך לחלק אוכל למשפחות נזקקות, לבקר משפחות שכולות. בכל התפקידים שמילא הוא התבלט בעשייה ובנתינה”.

כוח צביקה. צילום: ללא
ציפי קפלן, אחותו של צביקה, מסבירה על ההחלטה להקים מרכז חינוכי על שמו: “מרכז הסיור יוקם כחלק מפרויקט ההנצחה שהקמנו לזכרו, מהשביל הרטוב בעמק המעיינות, דרך המצפור ביער עופר ועד 'כוח צביקה', שפועל לאורך כל השנה. מבחינתנו הכל זה צביקה - החיבור לארץ, לאנשים ולערכים. זה מה שהוא היה. מטרת מרכז הסיור היא לקחת את זה צעד אחד קדימה, לחנך ולחזק את בני הנוער, שיבינו את חשיבות החיים במדינה לעומק וייקחו את המובן מאליו אולי קצת פחות מובן מאליו”. 

כדי שמרכז הסיור יוקם, בני המשפחה והחברים החלו במסע גיוס כספים דרך אתר Giveback, פלטפורמה לגיוס תרומות, בעוד הסכום הנדרש כדי להקים את המרכז הוא חצי מיליון שקל. מעוניינים לתרום? היכנסו לאתר