יחזקאל סרבי, בן 52 והלום קרב ממלחמת לבנון הראשונה, נתפס עם ג'וינט מריחואנה בביתו ובאורח פלא נשלח לשבעה חודשי מאסר. גבי גזית ראיין אותו היום (ראשון) בתוכניתו ב-103FM ושמע ממנו את הסיפור. "התגייסתי ב-83 לתותחנים, הייתי נהג בלבנון. הייתי שם כמעט שנתיים עד שהשתגעתי והרגשתי שאני ברווז בתוך מטווח. שנתיים חיכיתי שיירו בי".



עברת תקריות מלחמה?


"חברים שלי היו בבית חולים. זרקו אותי בלבנון, במקום שאני לא מסוגל להיות שם. ובגלל ההלם קרב התחלתי לצרוך סמים קשים, הרואין. בלי שום טיפול ובלי אף אחד שידבר איתי נפלתי מהר מאוד לסמים. היום יש לי חמישה ילדים, הפסיכולוגית אומרת לי שאני הלום קרב. 'לך תיבדק'".



אתה מוכר היום כהלום קרב?
"לא, לא תבעתי כסף מאף אחד, המדינה שלחה אותי. יש לי מאה אחוזי נכות".



כשנכנסת לכלא חברת הכנסת שרן השכל כתבה לגלעד ארדן מכתב שזו התעללות כי אינך דמות עבריינית. גלעד ארדן השיב "יחזקאל הוא אדם שלחובתו 17 הרשאות, ביניהן אלימות וסמים, גם לא קנאביס"



"אני מרחם על גלעד ארדן ששומע צד אחד ולא שומע את הצד האחר. הצד השני הוא שיש לי 5 ילדים. אני לא נוגע בסמים 20 שנה. אני נלחם לגדל את הילדים וגלעד ארדן אומר שאני לא נורמטיבי".






כולנו יודעים שעל גרם אף אחד לא הולך לכלא וגם החוק החדש מקל על מי שהשתמש


"גרם וחצי אני לא יודע אם אתה תאמין או מישהו יאמין. אני בשוק עד היום, אני לא יודע איך להסביר את זה. אני אמור להיכנס לכלא ב- 5.7, הגשנו היום בקשת ערעור.



אני יכול להניח ולקוות שגם השיחה שלנו וגם דברים אחרים ירככו את ליבה של השופטת כי הוא לא עומד בשום קנה מידה. כל המדינה מעשנת קנאביס, כולל עורכי דין ומנהלים ורופאים



"ואני לא נורמטיבי"



אולי השופט טעה. גלעד ארדן אבל מאשים אותך באלימות וסמים קשים


"את זה פתרתי לפני 20 שנה. אז אין מה להתחשבן על זה".



אז מה צריך להיות העונש שלך?

"אני מוכן לשבת שבעה חודשים. שייקחו ממני את הפוסט טראומה אני מוכן לשבת יותר. שייקחו לי את זה".



מה יקרה למשפחה אם תלך לכלא


"כל יום אני נלחם על הילדים שלי לאכול. אם אלך מה אעשה?"